Mark Lanegan újra Budapesten

  • 2015. február 17.

Snoblesse

A mai rockzene egyik legnagyobb hangja új lemezével érkezik a hajóra.


Mark Laneganről 15 éve még senki sem gondolta, hogy megéri az új évezredet, hiszen a grunge-színteret erősítő jó barátaihoz, Kurt Cobainhez vagy Layne Staleyhez hasonlóan ő is azon volt, hogy elveszítse önmagát a föld alatti heroinlabirintusban. A Screaming Trees egykori énekese valamiképp mégis túlélte a sötét kalandot, s az utóbbi években sorra gyártotta a figyelemre méltó lemezeket: hol folkos anyagokat Isboel Campbell-lel, hol komor, elektronikát, bluest, gospelt egyesítő zenéket a Soulsaversszel vagy fekete alternatív rockot Greg Dullival The Gutter Twins néven. Hosszabb szünet után 3 éve pedig megjelentette hetedik szólólemezét is, a pulzáló stoner rocktól az új romantikus lebegésekig ívelő Blues Funeralt, amelynek sikeres turnéján végre Budapestre is eljutott.

A mostani koncert részben hasonló lesz az akkorihoz, hiszen a kőarcú gólemként a mikrofon előtt egyensúlyozó Lanegan zenéje és színpadi produkciója a változatosság ellenére is lényegében azonosnak mutatkozik immár évtizedek óta, diszkrét módosításokra azonban mindenképp számítani lehet, hiszen a tavaly megjelent Phantom Radio az énekes leginkább elektronikus megszólalású, krautrock hatásokban felettébb dús lemeze – a korábban megszokottnál több színnel, de nem kevésbé fajsúlyosan. Nehéz elképzelni, hogy rosszul szóljon majd élőben.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.