Matador az A38-on

  • 2014. február 26.

Snoblesse

Ezúttal egy ír technohuligán teszi próbára a hajó remek hangrendszerét.
false

Gavin Lynchet az elektronikus zene most már sokadik hulláma emelte az e-tánczene-rajongó publikum érdeklődésének fókuszába: az előző évtized végén mint a SourceCode ír technoduó beltagja tette le névjegyét, ám ezzel párhuzamosan már Matador néven készítette és publikálta első, teljes mértékben saját, sokáig csak digitális formában terjesztett szerzeményeit, már vagy fél évtizede pedig ez a név lett az ő kizárólagos védjegye. A maga szikárságában is gazdagon (és hatásosan!) adagolt Matador-hangzás, melyet a legjobb dublini klubokban és ottani stúdiójában csiszolt tökéletesre, a hozzávalók gondos adagolásától nyeri sajátos ízét. Ha viccelni akarnánk, arra is hivatkozhatnánk: nem véletlen, hogy Gavin zenekészítési és stúdiótanulmányok mellett még a szakácsmesterséget is elsajátította (pedig voltaképpen ez az igazság).

A technohagyományból és a minimal-tech/house örökségből építkező Matador-portfólió persze a tekintélyes kollégák respektusát is kiváltotta: Gavin ennek megfelelően második otthonra lelt a legendás Richie Hawtin M_nus kiadójánál, ahol számos remek maxija (Kingswing, Spooks, Zoles) és remixe is megjelent az elmúlt két-három évben. Idén (bő egy évvel ezelőtti, Extrawelttel közös budapesti fellépéséhez hasonlóan) főképpen saját zenéiből ad ízelítőt a hajón egy derekas live-act keretében – magyar részről a szervező NVC és StayFly kollektívák lemezlovasai (Subotage, Sinko, illetve Jumpski aka Alive) pakolnak még.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.