Mester és tanítványa – a Budapesti Vonósokkal

  • 2014. július 11.

Snoblesse

A fiatalabb Bach és a nem fiatalabb Haydn műveit játsszák az Esterházy-kastélyban.
false

„Haydn betért egy könyvesboltba, hogy vegyen egy jó zeneelméleti könyvet. A kereskedő Carl Philipp Emanuel munkáját ajánlotta, hiszen szerinte az volt a legjobb és legújabb. Haydn meg akart győződni erről, elkezdte olvasni, megtalálta azt, amit keresett, fizetett és elégedetten távozott.” Így kezdődik – mint a mesében – Haydn és a fiatalabb Bach kapcsolatának története. Aki a részletekre is kíváncsi, mindenképpen olvassa el Spányi Miklóssal készült interjúnkat, melyben sok szó esik arról a zenei stílusról, ami Johann Sebastian Bach és Mozart, vagyis a barokk zene és a bécsi klasszikusok között félúton alakult ki, s melynek a legidősebb Bach fiú, Carl Philipp Emanuel is jeles képviselője volt. De nemcsak elfelejtett géniuszokkal, hanem II. Frigyes fuvolajátékával és lefejezési szokásaival is lehet ismerkedni. Lefejezésre biztosan nem kerül sor a Budapesti Vonósok koncertjén, viszont C. Ph. E. Bach több műve is felcsendül az Esterházy-kastélyban.

Műsoron:

C. Ph. E. Bach: C-dúr szimfónia Wq 182
C. Ph. E. Bach: A-dúr csellóverseny Wq 172
J. Chr. Bach: g-moll szimfónia Op. 6 No. 6
J. Haydn: C-dúr csellóverseny Hob. VIIb:5

Figyelmébe ajánljuk

Népi hentelés

Idővel majd kiderül, hogy valóban létezett-e olyan piaci rés a magyar podcastszcénában, amelyet A bűnös gyülekezet tudott betölteni, vagy ez is olyasmi, ami csak elsőre tűnt jó ötletnek.

A hiány

László Károly, a háborút követően Svájcban letelepedett műgyűjtő, amikor arról kérdezték, miért nem látogat vissza Auschwitzba, azt válaszolta, hogy azért, mert nem szereti a nosztalgiautakat.

Fagin elsápad

Pong Dzsun Ho társadalmi szatírái, Guillermo del Toro árvái, vagy épp Taika Waititi szeretnivalón furcsa szerzetei – mindegy, merre járunk, a kortárs filmben lépten-nyomon Charles Dickens hatásába ütközünk.