Osztrovszkij gárdistákkal

  • 2014. február 17.

Snoblesse

Megkent hivatalnokok és ajtónálló gárdisták – Osztrovszkij találkozása a magyar rögvalóval, vagyis a TÁP Színház bemutatja a Jövedelmező állást.
false

„A megkent hivatalnokok és a közülük kitörni képtelen fiatalember százötven évvel ezelőtti történetét a magyar valóság keretezi: a jelenből indulunk egy kenőpénzes videóval, és a mába is érünk vissza. Az előadás végén a színházterem ajtajában gárdisták búcsúztatnak minket” – írta kritikusunk dicsérő kritikájában (a teljes szöveg itt) a maga idejében még betiltott, ám mára már engedélyezett Osztrovszkij-darab, a Jövedelmező állás TÁP Színház által elkövetett feldolgozásáról. A jelenre erősen reflektáló, a korrupció megannyi formáját felvillantó előadás rendezője Vajdai Vilmos, a szükséges aktualizálásokat Fekete Ádám végezte el, a zenei aláfestést pedig a Puszi Együttes. A pozitív perspektívát nem kínáló produkció szereplői: Kovács Krisztián, Gergely Katalin, Lázár Kati, Hegedűs D. Géza, Stork Natasa, Thuróczy Szabolcs, Szabó Simon, Gera Marina, Schönberger Ádám, Fekete Ádám, Mózes Balázs, Sebő Ferenc és Horváth Kálmán.

Az előadásra a Magyar Narancs olvasókártya érvényes. Részletek itt!

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.