Ozora, 2014

  • 2014. július 25.

Snoblesse

Egy újabb varázsos hét a pszichedelikus tánczenék bűvöletében.
false

Az idei Ozora Fesztivál immár bő évtizedes hagyományt folytat, hiszen egy 1999-es, a nevezetes teljes napfogyatkozás alkalmából tartott előzmény után 2004-től évente megrendezik, s rendre kivételes közösségi és zenei élményt kínál. A tolnai dombok között, festői környezetben, lazán és kellemesen ritkásan elrendezett helyszíneken lehet ismerkedni, bámulni, enni-inni, zenét hallgatni és táncolni éjjel és nappal. A fesztivál honlapja már abban is figyelemre méltó, hogy nem csupán a kulturált szórakozási lehetőségekről tájékoztatja a fesztivál vendégeit, de gondosan felhívja a figyelmet a rendezvény sajátosan magyar jogi környezetére (lásd egy korábbi cikkünket), nem is szólva a meleg (habár néha nedves) nyári, augusztus eleji klimatikus körülményekre, ebből következően a túlhevülés veszélyére és a rendszeres folyadékpótlás fontosságára (miként ezt mi magunk is tettük e fesztiváltudományi dolgozatunkban). A fellépők között sok más stílus mellett a pszichedelikus trance (psytrance) színtér színe-java (a zenei felhozatalról alapos információkkal szolgál a fesztivál hivatalos, zömmel angol nyelvű újságja), plusz cirkuszi és színházi produkciók, és kivételes kulináris élmények várják a színesen nemzetközi publikumot.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."