Herék, avagy a tojástánc

  • 2015. április 17.

Snoblesse

Depardieu on the road.
false

Minden kedden road movie-kat ad a francia intézet, és ez remek alkalom egy kis godard-ozásra. Nemcsak azért, mert a mozgókép Mórickáinak (tanárnő, kérem!) mindenről ugyanaz (Godard) jut az eszükbe, hanem azért is, mert JLG volt az első nagy európai road movie-sta. Elég csak megnézni a Bolond Pierrot-t, és nincs az a bíróság, ami másképp ítélne. Szóval, a franciák szerint a road movie francia műfaj (az amerikaik szerint meg amerikai, a kínaiak szerint kínai és így tovább), és hogy ennek kellő érvényt is szerezzenek, a Francia Intézet kiadós road movie sorozatba kezdett. Május 27-ig mennek az autós-utazós mozik: a sorozat mai darabja Bertrand Blier filmje, a Herék, avagy a tojástánc. Igazi kedvencünk, s nemcsak a címe, hanem a szereplői, Depardieu és Dewaere miatt is. A belépés és a kilépés is ingyenes.

Figyelmébe ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.