Szegény, szegény Léa Seydoux

  • 2014. augusztus 19.

Snoblesse

Ursula Meier Nővér című filmjében adja az ágrólszakadtat a francia sztár.

Hihetetlen, de igaz: Svájcban is létezik szegénység. Ez van akkora nóvum, hogy erre már érdemes filmet építeni – gondolhatta Ursula Meier rendező, de ha nem ezt gondolta (lásd: Arany János és a „gondolta a fene”), akkor is ez tetszik ki a filmjéből.

A biztos tudata annak, hogy a svájci köröket ver a környező országok szegénységére. Megdöbbentő képsorokat kaphat arcába az óvatlan mozilátogató, mert Meier odáig megy, hogy mutat egy szürke (!) lakótömböt, amely már önmagában is aláássa a nyugati civilizációba vetett maradék hitünket.
false

Mindenkinek csak ajánlani tudjuk a svájci szegénységet és kritikusunk további sorait (a teljes szöveg itt olvasható), és persze Léa Seydoux-t is szívesen látjuk bármiben, vad leszbikus összefonódásban éppúgy, mint a Grand Budapest Hotel kiszolgálószemélyzetének takaros tagjaként. Sőt, még szegény svájci lányként is készek vagyunk elfogadni sífelvonóstul, szomorkásan.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.