Szegény, szegény Léa Seydoux

  • 2014. augusztus 19.

Snoblesse

Ursula Meier Nővér című filmjében adja az ágrólszakadtat a francia sztár.

Hihetetlen, de igaz: Svájcban is létezik szegénység. Ez van akkora nóvum, hogy erre már érdemes filmet építeni – gondolhatta Ursula Meier rendező, de ha nem ezt gondolta (lásd: Arany János és a „gondolta a fene”), akkor is ez tetszik ki a filmjéből.

A biztos tudata annak, hogy a svájci köröket ver a környező országok szegénységére. Megdöbbentő képsorokat kaphat arcába az óvatlan mozilátogató, mert Meier odáig megy, hogy mutat egy szürke (!) lakótömböt, amely már önmagában is aláássa a nyugati civilizációba vetett maradék hitünket.
false

Mindenkinek csak ajánlani tudjuk a svájci szegénységet és kritikusunk további sorait (a teljes szöveg itt olvasható), és persze Léa Seydoux-t is szívesen látjuk bármiben, vad leszbikus összefonódásban éppúgy, mint a Grand Budapest Hotel kiszolgálószemélyzetének takaros tagjaként. Sőt, még szegény svájci lányként is készek vagyunk elfogadni sífelvonóstul, szomorkásan.

Figyelmébe ajánljuk

Mi az üzenete a Hadházy Ákos és Perintfalvi Rita elleni támadásoknak?

Bő húsz éve elvetett mag szökkent szárba azzal, hogy egy önjelölt magyar cowboy egyszer csak úgy döntsön: erővel kell megvédenie gazdáját a betolakodótól – ha jóindulatúan szemléljük a Hadházy Ákossal történteket. Ennél valószínűleg egyszerűbb a Perintfalvi Ritával szembeni elképesztően alpári hadjárat: nem könnyű érveket hozni amellett, hogy ez valaminő egyéni ötlet szüleménye.

Mi nem akartuk!

A szerző első regénye a II. világháború front­élményeinek és háborús, illetve ostromnaplóinak inverzét mutatja meg: a hátországról, egészen konkrétan egy Németváros nevű, a Körös folyó közelében fekvő kisváros háború alatti életéről beszél.

Mit csinálsz? Vendéglátózom

Kívülről sok szakma tűnik romantikusnak. Vagy legalábbis jó megoldásnak. Egy érzékeny fotográfus meg tudja mutatni egy-egy szakma árnyékos oldalát, és ezen belül azt is, milyen azt nőként megélni. Agostini, az érzékeny, pontos és mély empátiával alkotó fiatal fotóművész az édesanyjáról készített sorozatot, aki a családi éttermükben dolgozik évtizedek óta.