Színpadon a szerelem: Esther Kahn

  • 2012. november 21.

Snoblesse

A francia film fenegyerekének kosztümös filmje egy 19. századi londoni, emigráns zsidó család lányáról.


Arnaud Desplechin nem tartozik a régi vágású, történetmesélős rendezők közé; kísérletező kedve ugyan inkább a rendezőkollégák, mintsem a laikus közönség köreiben avatta kedvenccé, de ez épp elégnek bizonyult a tartós kult-státusz kivívásához. A személye iránti nagyrabecsülésből azok is megérezhettek valamit, akik egyébként a filmjeit (például a nálunk is bemutatott  Karácsonyi történetet) nem ismerik: aki ugyanis olyan terjedelmes interjút készíthet Wes Andersonnal, mint azt Desplechin is tette (az Interview magazinban), az már valaki. Ezt persze a cinephile-ek már régóta tudják, például a 2000-ben bemutatott Esther Kahn óta. Desplechin első angol nyelvű filmjében látta elérkezettnek az időt, hogy lerója kegyeletét Truffaut előtt – tette ezt egy 19. században játszódó kosztümös dolgozatban, melynek főszereplője egy londoni, emigráns zsidó család lánya, akit elvarázsol a színház világa.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.