Színpadon a szerelem: Esther Kahn

  • 2012. november 21.

Snoblesse

A francia film fenegyerekének kosztümös filmje egy 19. századi londoni, emigráns zsidó család lányáról.


Arnaud Desplechin nem tartozik a régi vágású, történetmesélős rendezők közé; kísérletező kedve ugyan inkább a rendezőkollégák, mintsem a laikus közönség köreiben avatta kedvenccé, de ez épp elégnek bizonyult a tartós kult-státusz kivívásához. A személye iránti nagyrabecsülésből azok is megérezhettek valamit, akik egyébként a filmjeit (például a nálunk is bemutatott  Karácsonyi történetet) nem ismerik: aki ugyanis olyan terjedelmes interjút készíthet Wes Andersonnal, mint azt Desplechin is tette (az Interview magazinban), az már valaki. Ezt persze a cinephile-ek már régóta tudják, például a 2000-ben bemutatott Esther Kahn óta. Desplechin első angol nyelvű filmjében látta elérkezettnek az időt, hogy lerója kegyeletét Truffaut előtt – tette ezt egy 19. században játszódó kosztümös dolgozatban, melynek főszereplője egy londoni, emigráns zsidó család lánya, akit elvarázsol a színház világa.

Figyelmébe ajánljuk

Hajléktalanság – akár két lépésben

Betegség, baleset, alkohol- és drogproblémák, megromlott házasság, bedőlt vállalkozás, uzsorakölcsön, élősködő hozzátartozók – néhány ok, amik könnyen pénztelenséghez vezethetnek, ahonnan pedig sok esetben már csak egy lépés az utcára kerülni. Minderről a Vöröskereszt hajléktalanokat gondozó miskolci intézményének lakói meséltek. 

Nagyon balos polgármestert választhat New York, ez pedig az egész Demokrata Pártot átalakíthatja

Zohran Mamdani magát demokratikus szocialistának vallva verte meg simán a demokrata pártelit által támogatott ellenfelét az előválasztáson. Bár New York egész más, mint az Egyesült Államok többi része, az identitáskeresésben lévő demokratáknak minta is lehet a 33 éves muszlim politikus, akiben Donald Trump már most megtalálta az új főellenségét.

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.