Vatikáni Múzeum 3D

  • 2014. december 14.

Snoblesse

Michelangelo, Raffaello, Leonardo da Vinci, Giotto és a többiek.
false

Nem kell sorba állni, nem kell a nyakunkat tekergetve a Sixtus-kápolna plafonját bámulni, elég csak nyugodt szívvel hátradőlni és tekintetünkkel az Uránia mozivásznát pásztázni, mert ma kétszer is (11.00-kor és 14.30-kor), és mind a kétszer 3D-ben látható a Vatikáni Múzeum 3D című film, melyet pont azoknak találtak ki, akik óvnák a nyakukat és a pénztárcájukat, viszont ellenállhatatlan vágyat éreznek, hogy megtekintsék – akár december 24-én is – a Vatikáni Múzeum kincseit. Olyan csekélységeket, mint a Sixtus-kápolna freskói, Michelangelo, Raffaello, Leonardo da Vinci, Giotto és Caravaggio műalkotásai, a Laokoón-csoport, továbbá 19–20. századi művészek, köztük Van Gogh, Chagall és Salvador Dalí festményei. Az Ultra HD 4K minőségben forgatott és a 3D technológiát maximálisan kiaknázó filmben Marco Pianigiani rendező látványos kamerabeállításokkal mutatja be a múzeum legfontosabb műtárgyait.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.