Vidor Fesztivál: Roadmovie - Th&L

  • 2013. augusztus 26.

Snoblesse

Thelma és Louise Nyíregyházán.
false

Egymást érik a filmek ihlette színpadi produkciók, Tarantino, Trier, Almodóvar, Kaurismäki neve már nemcsak a mozi-, hanem a színházműsorokban is fellelhető. Hasonlóképpen járt Ridley Scott is és 1991-es keltezésű, női roadmovie-ja,a Thelma és Louise. A film, amely egyebek mellett Susan Sarandon, Geena Davis és egy Brad Pitt nevű pályakezdő miatt lehet emlékezetes sokaknak, húsz év elteltével Máthé Zsoltot és a kísérleti zenés színházban utazó Baróthy Angyalai nevű társaságot is megihlette. A gyilkosságba keveredő két barátnő sokáig a Sanyi és Aranka Színház szűk tereiben menekült az FBI és a férfiak elől, ezúttal azonban a Vidor Fesztiválon iszkolnak a rendőri erők elől. Útjuk nagy felismerésekkel és a nyolcvanas évek magyarított slágereivel van kikövezve.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.