Vidor Fesztivál: Roadmovie - Th&L

  • 2013. augusztus 26.

Snoblesse

Thelma és Louise Nyíregyházán.
false

Egymást érik a filmek ihlette színpadi produkciók, Tarantino, Trier, Almodóvar, Kaurismäki neve már nemcsak a mozi-, hanem a színházműsorokban is fellelhető. Hasonlóképpen járt Ridley Scott is és 1991-es keltezésű, női roadmovie-ja,a Thelma és Louise. A film, amely egyebek mellett Susan Sarandon, Geena Davis és egy Brad Pitt nevű pályakezdő miatt lehet emlékezetes sokaknak, húsz év elteltével Máthé Zsoltot és a kísérleti zenés színházban utazó Baróthy Angyalai nevű társaságot is megihlette. A gyilkosságba keveredő két barátnő sokáig a Sanyi és Aranka Színház szűk tereiben menekült az FBI és a férfiak elől, ezúttal azonban a Vidor Fesztiválon iszkolnak a rendőri erők elől. Útjuk nagy felismerésekkel és a nyolcvanas évek magyarított slágereivel van kikövezve.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.