A foci-Eb-ről is kitiltották Gigi D'Agostino szélsőjobbos himnusszá vált slágerét

  • narancs.hu
  • 2024. június 1.

Sport

A L'amour toujours a szélsőjobb kedvenc kódja lett, úgyhogy az osztrákoknak új dalt is kell keresniük.

Megtiltotta az Európai Labdarúgó-szövetség (UEFA) Gigi D'Agostio L'amour toujours című, az 1990-es évek óta több újjászületést is megélt slágerének felhasználását, ami azt is jelenti, hogy az osztrák válogatottnak új dalt is kell találnia az Európa-bajnokságra, amit lejátszhatnak a meccsek előtt – írja a Der Standard.

A dalt nem azért tiltották le, mert rossz, hanem azért, mert mostanra már az interneten is elterjedt az eredetileg sem különösebben tartalmas szövegvilágú dallamra ráénekelni, hogy Németország a németeké, külföldiek kifelé (Deutschland den Deutschen, Ausländer raus!), a dal előkerülése pedig úgy általában a szélsőjobb egyik kedvenc titkos kódja lett. Az olasz producer dalát már a müncheni Oktoberfestről is kitiltották ugyanebből az okból.

Az osztrák szövetség közleményben reagált az UEFA döntésére. Ebben azt írták, hogy az ÖFB a toleranciát, a sokszínűséget és az integrációt képviseli, és elkötelezett az együttműködés mellett a társadalom minden területén. A visszaélésekkel kapcsolatos közelmúltbeli incidensek után a dalt nem játsszák a válogatott nemzetközi mérkőzésein.

Az érintett producer korábban már értetlenségét fejezte ki, amiért a dalát tiltják be, ami valójában egy mindenkit összekötő érzésről szól, és semmi köze nincs a szélsőjobbhoz vagy az antiszemitizmushoz.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.