Sör nélküli focimeccsek a katari vb-n: a FIFA elnöke egyetért a döntéssel

  • narancs.hu
  • 2022. november 19.

Sport

Gianni Infantino azt bizonygatja, ki lehet bírni három órát alkohol nélkül.

Péntekig úgy volt, hogy a futball-világbajnokság mostani helyszínén – az általános alkoholtilalom országában –, Katarban a stadionok környékén a meccsek kezdése előtt három órán át, utána pedig egy órán keresztül lehet sörözni. Ez a szabály az utolsó pillanatban megváltozott: a stadionok környékén betiltották az alkohol árusítását – írja a Telex.

Közben a VIP-lelátókon továbbra is mérhetnek majd sört – írja a 444.

A FIFA elnöke, Gianni Infantino a dohai médiaközpontban sajtótájékoztatón megvédte a házigazdákat mindazokban az ügyekben, amelyekben kritika érte őket, így sörügyben is. 

„Ha tényleg ez most a legfontosabb ügyünk, akkor megyek a tengerpartra, és december 18-ig pihenek” – mondta a világszövetség elnöke. „Minden döntést közösen hozunk, ez is Katar és a FIFA közös döntése volt. Nem is tudom, hogy összesen hány szurkolói zóna van, ahol egyszerre több mint kétszázezer ember tud inni. Szerintem ha három órán át nem ihatsz, túléled. Van ilyen spanyol és francia stadionokban” – emlékeztetett Infantino. Azt mondta, a tilalom azt a célt szolgálja, hogy a naponta négy meccsnek helyet adó Dohában biztosítani lehessen a több százezer szurkoló folyamatos mozgását. Még a sört szolgáltató Budweiser is megértette a döntést, mi több, 2026-ra is leszerződött a FIFA-val.

Infantino a világbajnokság létesítményeit építő vendégmunkások sorsával és a melegeket sújtó helyi jogszabályokkal kapcsolatos kritikákra is reagált. Azt mondta, hogy amikor 1954-ben Svájc világbajnokságot rendezett, akkor még ott büntetendő volt a melegek közötti szexuális kapcsolat. Szerinte a Nyugat képmutató, amikor a Katarban sínylődő vendégmunkásokért emeli fel a szavát, de Katarral ellentétben nem nyitott legális csatornákat a bevándorló munkavállalóknak, és arra sem vállalkozott, hogy a tálib hatalomátvétel után kimenekítse Afganisztánból a női futballistákat – Katar és Albánia viszont ebben közreműködött.

Infantino szerint kár mindent nyugati szemszögből vizsgálni. A FIFA 211 tagországa nem ugyanazon a szinten van, ami az emberi jogok tiszteletben tartását illeti, de ők nem háborút rendeznek, hanem világbajnokságot. „Meg kell értenünk egymást, mások vagyunk, más a történelmünk, más a hátterünk, de akkor is együtt kell élnünk” – mondta Infantino.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.