Orbán a Marseillaise-t idézve szurkol a magyar csapatnak

  • narancs.hu
  • 2021. június 19.

Sport

A miniszterelnök a francia himnusz kezdő sorait posztolta. Micsoda trollkodás.

"Előre ország népe, harcra, ma diadal vár, hív hazánk. Hajrá, magyarok!" – ezt írta  Facebook oldalán Orbán Viktor miniszterelnök a magyar-francia meccs előtt.

Előre ország népe, harcra, ma diadal vár, hív hazánk. Hajrá, magyarok! // Allons enfants de la Patrie, le jour de gloire est arrivé. Allez la Hongrie! 🇭🇺⚽️🇫🇷

Posted by Orbán Viktor on Saturday, June 19, 2021

Mint ismert, az idézett szöveg a francia himnuszból, a Marseillaise-ből való, ezek a kezdő taktusai.

A magyar válogatott szombaton 15 órától játszik a Puskás Arénában a franciák ellen, az Európa-bajnokság F-csoportjában.

(Facebook/Orbán Viktor)

Kedves Olvasónk!

Üdvözöljük a Magyar Narancs híroldalán.

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők. De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.

Keserédes felelősség

A szülővé váló női művészek munkásságába rendszerint valamilyen módon beépül az anyaság témája. Ezt a műkritikusok és a kollégák rendszerint egyfajta kitérőnek tekintik, ami után a művész visszatérhet az „igazi” művészethez.