7 kérdés – Kerekes Éva

  • - kg -
  • 2012. november 12.

Színház

Mi a közös Kerekes Évában és Amélie-ben? És Fellini múzsájában? Ez is kiderül az Örkény Színház nagyszerű színésznője, Kerekes Éva 7 válaszából.

1. Kitől kérnél autogramot?

Egy kézjeggyel nem elégednék meg, minimum egy lábjegyzet, de inkább egy kisregény.

2. Mi a luxuskiadásod?

Minden, ami nem létfontosságú, elengedhetetlen és nem muszáj.

3. Harry Potter vagy Háború és béke?


Fotó: Németh Dániel

A Háború és béke megvolt, szerintem még kötelező olvasmány korában. A Harry Potter igazából nem az én világom, de a gyerekek miatt, ha nem is az összeset, de néhány részt becsülettel végignéztem. Ennek a korszaknak már vége. Tizenhárom és tizenöt évesek, sajnos már nem velem járnak moziba.

4. Melyik kitalált figuránál érezted leginkább, hogy mintha rólad mintázták volna?

Giulietta Masinát, bár nem kitalált személy, mindig ismerősömnek éreztem, Amélie-t – képzeletvilágával és rejtelmeivel – szintén. És az összes földönkívüli ismerősömet, akiket most nem szeretnék megnevezni.

5. Mit tennél, ha férfi lehetnél egy napra?

Egy napra?! Ilyen nagyszabású vállalkozásba nem kezdenék. Egy élet is kevés lenne hozzá.

6. Mit töltöttél le utoljára?

Semmit. Nem szoktam letölteni, valahogy testidegen nekem ez a töltögetés. Gálffi Lacitól szoktam kapni anyagot, hogy „ne butuljak el ott vidéken”.

7. Melyik előadást nézve/könyvet olvasva/koncertet-lemezt hallgatva érezted legutóbb, hogy ez a legjobb dolog a világon?

Embert is lehet mondani? Vagyis személyt? Jó, akkor mondok. Kovács Krisztiánnal láttam a Thália Stúdióban nemrég A gyáva című előadást. Hát, az csodálatos volt. Teljesen megszűnt az az érzés, hogy színházban vagyok, csak az embert láttam. Egy heroinos fiúról szól a történet. Ismerem Krisztiánt, előadás után mégis meg kellett kérdeznem: „Ugye, ez nem a te történeted?” (Nem az övé.)

A másik személy, akit meg szeretnék nevezni, Polgár Csaba kollégám nyolchetes kislánya, Emma, aki nem emlékezhet rám, mert aludt.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.