rés a présen

„Nézni, tapasztalni”

Feledi János táncos, koreográfus

  • rés a présen
  • 2021. augusztus 25.

Színház

Tízéves a Feledi Project társulata.

rés a présen: Az idén tízéves a Feledi Project társulata. Milyen céllal és kikkel jött létre ez a csapat?

Feledi János: 2010-ben volt lehetőségem elkészíteni egy egész estés előadást Egerben, az akkori Csizmadia Tibor és Barta Dóra vezette teátrumban. Az ottani kollégákra készítettem az előadást. Majd jött egy kormány- és vele egy igazgatóváltás, ami intő jel is volt, hogy a saját utamat kell járnom. Visszajöttem Pestre és elkezdtem pályázni, építeni a saját alkotói pályámat.

rap: Hogyan akartad megkülönböztetni magad?

FJ: Klasszikus balett szakon diplomáztam, így a kezdeteknél nagyobb fókuszt kapott a technikai tudás és a balettos kivitelezés. Egri éveim előtt két évig dolgoztam Kun Attilával, az akkor általa vezetett PR-Evolution Dance Companyvel és nagyon nagy hatással volt rám, ami érezhető volt a mozgásomon. Szeretem a vonalas mozgásvilágot, a klasszikus balettelemeket nagyon erős izolációval vegyíteni, s ahogy érek, idősödöm, tapasztalok, más kerül fókuszba. Jobban izgatnak az energiák, az egyéniségek, a tiszta tánc helyett a színháziasabb, összművészetibb formák. Az évek alatt sok olyan alkotó, rendező volt, aki hatással volt rám: Kun Attila, Barta Dóra, William Forsythe, Wayne McGregor, Zsótér Sándor, Purcărete, David Doiasvili etc.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."