rés a présen

„Nézni, tapasztalni”

Feledi János táncos, koreográfus

  • rés a présen
  • 2021. augusztus 25.

Színház

Tízéves a Feledi Project társulata.

rés a présen: Az idén tízéves a Feledi Project társulata. Milyen céllal és kikkel jött létre ez a csapat?

Feledi János: 2010-ben volt lehetőségem elkészíteni egy egész estés előadást Egerben, az akkori Csizmadia Tibor és Barta Dóra vezette teátrumban. Az ottani kollégákra készítettem az előadást. Majd jött egy kormány- és vele egy igazgatóváltás, ami intő jel is volt, hogy a saját utamat kell járnom. Visszajöttem Pestre és elkezdtem pályázni, építeni a saját alkotói pályámat.

rap: Hogyan akartad megkülönböztetni magad?

FJ: Klasszikus balett szakon diplomáztam, így a kezdeteknél nagyobb fókuszt kapott a technikai tudás és a balettos kivitelezés. Egri éveim előtt két évig dolgoztam Kun Attilával, az akkor általa vezetett PR-Evolution Dance Companyvel és nagyon nagy hatással volt rám, ami érezhető volt a mozgásomon. Szeretem a vonalas mozgásvilágot, a klasszikus balettelemeket nagyon erős izolációval vegyíteni, s ahogy érek, idősödöm, tapasztalok, más kerül fókuszba. Jobban izgatnak az energiák, az egyéniségek, a tiszta tánc helyett a színháziasabb, összművészetibb formák. Az évek alatt sok olyan alkotó, rendező volt, aki hatással volt rám: Kun Attila, Barta Dóra, William Forsythe, Wayne McGregor, Zsótér Sándor, Purcărete, David Doiasvili etc.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.