rés a présen

„A legtöbb darabunk kollaboratív”

 

  • rés a présen
  • 2021. október 6.

Színház

Feuer Yvette társulatvezető, Láthatáron Csoport

rés a présen: Mikor alakult a csoport?

Feuer Yvette: Bohócok a Láthatáron néven alakultunk, 2010-ben. Ekkor kizárólag hátrányos helyzetű gyerekeknek játszottunk bohóc­előadásokat. Bejártuk Borsodot, Szabolcsot, Baranyát. 2014-ben készítettük el első, középiskolásoknak szóló színházi nevelési előadásunkat, majd sorban a többit, amelyeket évekig játszottunk. A mai napig az iskolákba vitt előadásainkból játszunk a legtöbbet. Jelenleg az Ablak, a Kiállok érted (koprodukció a KV Társulattal és a Névtelen Utak Alapítvánnyal), és a bullying témáját feldolgozó Pitbull Kamilla Gimnázium vannak műsoron. 2017-ben kezdtünk el felnőtteknek szóló előadásokat létrehozni, és ekkor nevet is váltottunk: 2018-tól lett Láthatáron Csoport a nevünk. Jelenleg a Vidor-díjas Én, te, mi című interaktív párkapcsolati komédiát és az Alice Miller életét feldolgozó testvértörténeti drámát, a Hagyaték című előadásunkat játsszuk. A megmentő és a nemrég bemutatott Mit ér, ha? című zenés női varieténk van még repertoáron. De mindig volt és lesz is gyerekelőadásunk. Most a Markó Róbert által rendezett Banyamosodával járjuk az országot.

rap: Mi szerint választod az előadások témáját?

FY: Amit a világban, a világból látok. Az emberi kapcsolatokból merítkezem, a társadalmi folyamatokból, azokból a gondolatokból, amelyeket ezek kapcsán fontosnak érzek megfogalmazni. A legtöbb darabunk saját fejlesztésű, kollaboratív, ritkán indulunk ki kész szövegkönyvből. Szerintem ez izgalmas, nagyon sajátos, meggyúrt szöveget és előadást eredményez.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."