„Mind ugyanazt gondolják?” – Kaszás Gergő színész, lótenyésztő

  • narancs.hu
  • 2014. január 18.

Színház

A szerdáig kapható Narancsban találják a vele készült nagyinterjút. Csak online olvasható viszont Kaszás Gergő tuti receptje arról, hogyan lehet ma Magyarországon színházhoz jutni: hallgatni kell az agytrösztre.

Az I. Erzsébet bemutatója a beszélgetés apropója, de a lótenyésztésről és a politikáról is bőven van mondanivalója a színésznek. Szóba került az egri színház, amely Csizmadia Tibor igazgatása alatt élte fénykorát, és akkoriban Kaszás is ott játszott. Azóta a Fidesz-közeli Blaskó Balázs építi Egerben a „remény színházát”. Olyan pályázattal nyerte el az igazgatói széket, amely – ahogyan Kaszás fogalmaz – „nagyrészt az előző korszak pocskondiázásáról szól”. Ezzel divatot teremtett: azóta csak az elődöt minősítgető pályázattal lehet színházat nyerni.

Erről mondja Kaszás: „Már akkor is éreztük, hogy az a pályázat nagyon sok ponton összecsengett sok jobboldali prominens nyilatkozataival. Nemcsak a kultúrpolitikában, de a politika más területein is látni, hogy van egy agytröszt, amely megfogalmazza az adott jelszavakat, és egyszer csak azokat kezded hallani különböző szájakból. Még azt is gondolhatnád, hogy mind ugyanazt gondolják, de ha kicsit jobban mögé nézel, látod, hogy nem, csak ez áll a pedagógiai segédanyagban. Beszélj a balliberálisok nihilizmusáról és ezzel szemben a remény színházáról, mondd azt, hogy a darabot magát kell eljátszani, és nem kell átírogatni – annyira gyermeteg és ostoba érvek, hogy még vitázni sem érdemes velük. Nem valószínű, hogy Blaskó Balázstól vették át, inkább mindenki, mint ő is, kiveszi ezeket a közös üstből.”

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”