Alföldi: „Aki benyal, azt támogatják, aki pedig nem, az pusztuljon”

  • narancs.hu
  • 2019. december 9.

Színház

A rendező szerint alig van olyan terület, ahol megmaradt a szakmaiság.

„Fel akarnak állítani egy olyat rendszert, hogy aki rendes állampolgár, és aki őket támogatja, aki benyal a rendszernek, azt támogatják, aki pedig nem, az pusztuljon” – mondta Alföldi Róbert egy beszélgetésen, amit a Jurányi házban rendeztek.

Az Index beszámolója szerint a színész-rendező úgy véli, nem nagyon marad olyan terület, ahol a szakmaiság megmaradt, továbbá a magyar kormánynak nincs víziója a kultúráról. „Mivel nincs rendszer mögötte, nehéz fellépni ellene” – mondta.

ćAzt gondolom, hogy színházba járni, színházat nézni, ma nagyon sok embernek a hozzá tartozik az életéhez... Azt gondolom, hogyha nem lesz hova menniük, és mi nézniük, akkor az előbb-utóbb fel fog nekik tűnni. Nagyon nehéz arról beszélni arról, hogy mit lehet csinálni, hiszen iszonyúan nem tudunk összefogni. A nézőkben lehet nézni, illetve a Martinák generációjában” – tette hozzá Alföldi.

Az új kulturális törvény ellen hétfőn tüntetést szerveznek, illetve egy petíciót is indítottak, amit vasárnap estig több mint 30 ezren írtak alá. Neves színészek is tiltakozásukat fejezték ki.

Schilling Árpád: „Remélem nem bújsz vissza, miközben a többieket rúgják, mint a rühes kutyát"

Véleménycikket írt, amit a „kissebbségnek" címzett. „A többség úgy érzi, továbbra is jól mennek a dolgok, sőt, most mennek csak igazán jól, hogy láthatják szenvedéseidet. Megszámlálhatatlan sértett és bosszúvágyó ember dörzsöli elégedetten a tenyerét, amikor arról hall, hogy majd elveszik a támogatásodat, feloszlatják a társulatodat és kirúgnak Téged.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.