Alföldi Dél-Amerikában rendezte meg Mozart Don Giovanniját, a rendezésről a 24.hu kérdezte, de szóba került a kulturális tao eltörlése is. A lap ezzel kapcsolatban arról érdeklődött, hogy a rendező milyen reakciókat kapott azután, hogy nyíltan kritizálta a kőszínházakat, mert azok nem vállaltak szolidaritást a független társulatokkal.
„A történések engem igazoltak. A kőszínházi igazgatók hallgatása sajnos nem azt jelentette, amiben sokan reménykedtek: hogy titokban elképesztő munkát végeznek azért, hogy mindenkinek jó legyen. (…) Majd megint megpróbálnak a kikényszerített, konkrét emberekhez köthetően kialakított helyzethez alkalmazkodva működni, és lesz, aki bírni fogja, lesz, aki nem. Nincs mozgástér, nincs mit tenni. Akkor kellett volna kiabálni. Mindenkinek. És tényleg mindenkinek, mert akkor lett volna ereje. Most már nevetséges duzzogni. Röhögnek a markukba azok, akik pontosan tudták, hogy mit csinálnak” – mondta Alföldi, aki korábban a Magyar Narancsnak adott interjújában fejtette ki véleményét a tao-ról és a kőszínházak hozzáállásáról.
Gyűlölöm, hogy negatív vagyok, hogy nem tudok megoldást - interjú Alföldi Róberttel
Eljátszotta III. Richárdot, megrendezte A salemi boszorkányokat - mindkettőért kapott díjat a színikritikusoktól. A tao-ügytől azonban szomorú lesz, szerinte a szakma árulást követett el. Az interjút mégis a tudománnyal kezdjük. Novemberben ugyanis beválasztották az MTA alapította Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia rendes tagjai közé.