Színház

Anna Karenina (befejezetlen története – Love Is the Answer)

  • - sisso -
  • 2018. november 25.

Színház

Balassa Eszter és a Trojka Színházi Társulás átirata alapján született az előadás. Heroi­kus, ahogy ez a fizikai és prózai színház határait kutató, Soós Attila vezette csapat a gigantikus művet, amit a nézők többsége valószínűleg soha életében nem olvasott, egy belvárosi lakásszínházba sűrítette. Persze Tolsztoj látásmódjához nagyon illik a hely, hiszen a regény legtöbb jelenete belső térben játszódik, amikor kint vagyunk a pályaudvaron vagy a lóversenyen, vagy a természetben, akkor is a tekintetek, arcok, gesztusok, a lelki folyamatok érzékeltetése, nem az épített környezet a lényeges. A KuglerArt nagypolgári berendezési tárgyai között, kazettás mennyezete alatt a nézők egy-két méterről láthatják a színészek rezdüléseit.

Az előadás címében szereplő angol kifejezés arra is utal, hogy párkapcsolati viszonyokba leshetünk be, kis, néha videoklipszerű képekbe, jó zenékkel, miközben őrlődhetünk azon, ahogy lefordítjuk saját viszonyainkra a látottakat. Oblonszkij (Mátrai Lukács Sándor) és felesége, Dolly (Nagy Dóra) párosa szembeállítható Karenin (szintén Mátrai Lukács Sándor) és Anna (Gryllus Dorka) duójával. Nagyon jó húzás, hogy a csalót és a megcsalt férjet ugyanaz a színész alakítja. A másik két pár: Kitty (Eke Angéla), a mai újgazdag csitri és az okos, független Levin, akit Soós Attila szinte autistának ábrázol. Anna és Vronszkij gróf (Bárnai Péter) magát felemésztő kettőse színészi alakításként szép és okos. Gryllus Dorka mint vendégművész felteszi az előadásra a koronát.

KuglerArt Szalon, október 7.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.