rés a présen

„Aztán mindenki felnőtt…”

  • rés a présen
  • 2020. december 2.

Színház

Stern Lili performer, az SZFE hallgatója

rés a présen: A zárás előtt a Nemzeti Táncszínházban az Imre Zoltán Program (IZP) keretében láthattuk a Was Ms. de Beauvoir right? című multimediális performance-odat, amely a női léttel foglalkozik. Kikkel és milyen koncepció alapján dolgoztál benne?

Stern Lili: Teljesen véletlenül kerültem Nagy Lili filmrendező projektjébe mint koreográfus és előadó, mert Raubinek Lili előadó, táncos kiszállt belőle. Személyes indíttatású előadás. Lili hangfelvételt készített a dédnagymamája haldoklásának utolsó perceiről, ebből indul ki az egész. Egy fiktív művésznő életútját akarta megjeleníteni egy erős előadó segítségével. Elég sok filmanyagot is forgattunk hozzá.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.