Magyar Narancs: Mit csinál egy motion capture vagy mocap-színész?
Rácz Zsuzsanna: A mocap lényege, hogy rögzítik a színész teljes mozgását, és ezt használják a játékokban, filmekben szereplő animált karakterek mozgásának megjelenítéséhez. A gyakorlatban ez úgy fest, hogy először is kapsz egy teljesen testre tapadó, lycra anyagú ruhát. Erre, a csontvázad adott pontjaira kerül fel 64 marker. Ezek apró, fényvisszaverő réteggel ellátott jelölők, amelyeknek a mozgását rögzíti a stúdióban levő 40 kamera. Ha az arcról is kell felvétel, akkor kapsz egy sisakot is fejkamerával, ami 10 centire van az arcodtól és folyamatosan belevilágít, hogy a mimikát jelölő markereket is rögzítse. A felvételeken ezek összeköthető pontokat adnak ki, s kirajzolódik a csontváz mozgása, azt illesztik digitálisan a megrajzolt figurákra az utómunka során.
MN: Milyen valós díszletekre van szükség a videojátékok elkészítéséhez?
RZS: A kellékek szivacsból és fából vannak, a ló sokszor egy svédszekrény. Nem az a lényeg, hogy igazinak nézzenek ki, hanem az, hogy ugyanúgy kelljen fogni, használni azokat, mint a scriptben szereplő tárgyakat. Vannak különleges helyzetek, a Warframe akció-szerepjáték trailere elején például a kislány vízben lebeg. Úgy kellett felfeküdnöm a svédszekrényre, hogy csak a hátam egy része volt rajta; a lábaimat és karjaimat pedig a kollégáim fogták, ők tartottak és mozgattak egyszerre, mintha egy bábu lennék. De állatokkal is dolgoztunk már: volt kutyás, macskás és lovas forgatásunk. Nem irigyeltem a lovakat, nekik ugyanúgy egész nap lycrában kellett lenniük.
|
MN: A Witcher-előzetesben mi volt a feladatod?
RZS: Itt a főgonosz alakjához – aki egy vámpírszerű lény, úgynevezett Bruxa – az én arcom lett beszkennelve, ami jelentős dolog. Utána a Destiny játékokban is az egyik főhősnő lehettem, ez színészileg is nagyon izgalmas volt, mert az elején pozitív, egy másik részben pedig már egészen negatív szereplő. Tavaly nyáron készült el a Warframe-trailer, ott egy tizenéves kislányt kellett játszani, azt is nagyon szerettem, ráadásul ennél a projektnél egy nagyjátékfilmes rendezővel dolgoztunk, aki Los Angelesből nézte és instruálta a dolgokat. De voltam már háttérszereplő férfi katona és játszottam két- és négylábú lényeket is…
MN: Négy lábon hogy ment?
RZS: A Netflix Love, Death & Robots című sorozatának egyik részét a Digic csinálta teljes egészében, a forgatókönyvtől az utómunkáig. Ebben vannak négylábú, fura mozgású lények, akik felzabálják az embereket, őket kell irtani második világháborús környezetben, és persze eljátszani. Csak egy fél napot forgattam, de négy lábon mozogni brutális. Nagyon nehéz fizikailag megoldani, hogy jól nézzen ki, és még fürge is legyél négy lábon.
A teljes interjú a friss Magyar Narancsban olvasható, amely csütörtöktől kapható az újságárusoknál vagy előfizethet rá itt.
Magyar Narancs
Kedves Olvasóink, köszönjük kérdésüket, a körülményekhez képest jól vagyunk, és reméljük, Önök is. Miközben hazánk a demokrácia érett, sőt túlérett szakaszába lép, dolgozunk. Cikkeket írunk otthon és nem otthon, laptopon, PC-n és vasalódeszkán, belföldön, külföldön és másutt, és igyekszünk okosnak és szépnek maradni. De mit hoz a jövő?