rés a présen: Úgy csodálod az opera műfaját, mint a vadállatokat gyermekkorodban – nyilatkoztad a Köpeny rendezése kapcsán. Eszerint is rendezed a Puccini-operát, csodálattal?
Göttinger Pál: Két féltekés dolog ez. Az elemzéshez, eszközválasztáshoz persze hideg fej kell, de az a kisfiú, akit elbűvöl ez a zene, nem tűnik el. Próbán is számtalanszor előfordul, hogy leteszem a fegyvert, mert csak hallgatni tudom a zenét, és bőgni rajta. Acélozni kell magam hozzá, de ez jó program, lelki edzés. Korábban is dolgoztam már Szegeden az operásokkal, de amikor Dinyés Dániel került az operatagozat élére, szorosabbra tudtuk fűzni ezt a kapcsolatot a házzal. Ő nagyszabású építkező munkába fogott a Covid és a kis-, illetve nagypolitikai csatározások ellenére is. Jó ennyire közelről látni, milyen hatalmas erőkkel dolgozik, és hogy már születnek is eredmények. Saját közeget épít ki éppen, az ilyesmi közelében mindig friss a levegő.
rap: Milyen szereposztásban látható az előadás?
GP: Első vonalbeli, országszerte dolgozó énekesek (Bordás Barbara, Horváth István, Cseh Antal, Sándor Csaba, Kiss András, Pataki Bence) mellett saját nevelésű szegedi játékosok (a frissen odaszerződött Tötös Roland mellett Máthé Beáta, Horák Renáta, Ferenczy Orsolya, Szélpál Szilveszter) dolgoznak velünk, fej fej mellett. Egymást segítve, egymást trenírozva – az utánpótlás-nevelés itt látszik a legjobban. A nagyok rutinosak, a fiatalok ambiciózusak, öröm közöttük lenni. Mindegyiküktől tanulok valami újat. Ebben persze lehetne egymás közt balhézás is, de nálunk nem volt.
rap: Mely más operarendezésed látható?
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!