Színház

Rabtánc a lábon

Láthatáron Csoport: Mit ér, ha?

  • Sándor Panka
  • 2021. november 10.

Kritika

A nézőtérrel szemben vörös bársonyfüggöny, a padlón rózsaszín szőnyeg (látvány: Horváth Jenny és Komesz Borbála). Az első jelenetben az ezüst különböző árnyalataiban járják táncukat a szereplők, ruhájukon a születési dátumukat közlő rajtszámok. A fokozatosan kudarcba fulladó, készakarva nevetséges koreográfia tökéletesen megalapozza az egész előadás hangulatát.

Mit ér a nő, ha már elmúlt negyven? Mit kezd testének változásával, fiatalságának elvesztésével? A női midlife crisis témáját feldolgozó darabot a színészek improvizációi alapján Romankovics Edit és Zsigó Anna írta.

Öt nő életébe nyerhetünk betekintést: Judit (Feuer Yvette), Csilla (Szalontay Tünde), Szilvia (Álmosd Phaedra), Éva (Romankovics Edit) és Anett (Manyasz Erika) figurája más és más oldalát mutatja meg az öregedéssel járó problémáknak.

A pszichológusból íróvá lett Judit megpróbál segíteni a pácienseinek, miközben ő maga is súlyos önértékelési gondokkal küzd. Csilla, a hervadó, de még mindig szépséges sztárszínésznő már csak anyakirálynőt és házmesternét játszhat. Szilvia Tinnyére akar költözni a családja elől, amiről pont az a barátnője (Éva) próbálja lebeszélni, aki titkon szerelmes a férjébe. És itt van még a szociális munkásként dolgozó Anett, akinek a munkahelyén ugyan nincsenek problémái, csak éppen a magánélete nehéz: nem tud szabadulni anyja fojtogató jelenlététől.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."