Mégsem kell védettségi igazolvány a színházba járáshoz

  • narancs.hu
  • 2021. szeptember 4.

Színház

Az Emmi legfrissebb állásfoglalása szerint. 

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának szeptember 4-i állásfoglalása alapján nem szükséges védettségi igazolvány a színházak látogatásához – írja Facebook-oldalán a Vígszínház. 

Az Emmi közleményében olvasható, hogy a védelmi intézkedéseket szabályozó hatályos kormányrendelet az olyan kulturális eseményeket, amelyek helyre szóló jeggyel látogathatók, és amelyek alatt a nézők végig az ülőhelyükön tartózkodnak, nem köti védettségi igazolványhoz.

Ez az 5,5 milliomodik oltás beadása, vagyis július eleje óta így van, mindenki így is értette, épp ezért volt meglepetés, hogy a Vígszínház tegnap ugyancsak az Emmi és a Főpolgármesteri Hivatal szabályértelmezésére hivatkozva arról tájékoztatta nézőit, hogy kell védettségi igazolvány az előadások látogatásához.

Egyelőre nem világos, hogy a minisztérium két nap alatt miért adott két egymással ellentétes tartalmú tájékoztatást a színházaknak. 

A fejetlenséget jól jelzi, hogy az eddig félházzal üzemelő Örkény Színház épp most akarta megnyitni a teljes nézőterét, "tekintettel arra, hogy a védettségi igazolvány kötelező a színháznézők számára". Nyilván ők is az Emmi azon szabályértelmezésére támaszkodtak, amelyet azóta megváltoztatott, illetve visszavont a minisztérium. 

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.