Mégsem kell védettségi igazolvány a színházba járáshoz

  • narancs.hu
  • 2021. szeptember 4.

Színház

Az Emmi legfrissebb állásfoglalása szerint. 

Az Emberi Erőforrások Minisztériumának szeptember 4-i állásfoglalása alapján nem szükséges védettségi igazolvány a színházak látogatásához – írja Facebook-oldalán a Vígszínház. 

Az Emmi közleményében olvasható, hogy a védelmi intézkedéseket szabályozó hatályos kormányrendelet az olyan kulturális eseményeket, amelyek helyre szóló jeggyel látogathatók, és amelyek alatt a nézők végig az ülőhelyükön tartózkodnak, nem köti védettségi igazolványhoz.

Ez az 5,5 milliomodik oltás beadása, vagyis július eleje óta így van, mindenki így is értette, épp ezért volt meglepetés, hogy a Vígszínház tegnap ugyancsak az Emmi és a Főpolgármesteri Hivatal szabályértelmezésére hivatkozva arról tájékoztatta nézőit, hogy kell védettségi igazolvány az előadások látogatásához.

Egyelőre nem világos, hogy a minisztérium két nap alatt miért adott két egymással ellentétes tartalmú tájékoztatást a színházaknak. 

A fejetlenséget jól jelzi, hogy az eddig félházzal üzemelő Örkény Színház épp most akarta megnyitni a teljes nézőterét, "tekintettel arra, hogy a védettségi igazolvány kötelező a színháznézők számára". Nyilván ők is az Emmi azon szabályértelmezésére támaszkodtak, amelyet azóta megváltoztatott, illetve visszavont a minisztérium. 

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

 

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.