Színház

Majd megemésztjük

Halas Dóra–Nagy Fruzsina–Soharóza: Dalok a kamrából

Kritika

Kifutókoncert, catwalk koncert, látvány, fashion-, illetve koncertszínház: csak pár elnevezés azok közül, amikbe megpróbálták már beszorítani a Halas–Nagy alkotópáros különleges, a kórus-színház és az extrém divatbemutató ötvözéséből kiinduló előadásait. Az első két, egész estés darabjuk, a Tabu Kollekció (2016) és az Ügy (2018) után most is kísérleteztek, ezúttal a gasztronómiát híva be a játékba.

Hogy a figyelmet el ne vigye a közönség örök kategorizálási kedve, a ceremóniamester, azaz az este számait összekötő és természetesen a borkóstolást celebráló sommelier, a parafamellényes Fejérvári Gergő rögtön közli: kamraszínházi produkcióról lesz szó. Félelmetesen rossz felütés, és rossz szóviccekből később sem lesz hiány. Covidinka, mondja szintén Fejérvári az egyik boros menetnél, és a sokszor nagyon gyenge szólamait csak az menti meg, hogy figurája jól eltalált, és színpadi jelenléte kedves, oldott és természetes. Vagy nem is a saját figuráját hozza, az is csak kitalált szerep? Mert az előadás olyan, mint egy borvacsora konkrét ételek nélkül, ahol a számok a fogások. Ahogy az alkotópáros előadásain már megszokhattuk, a dramaturgia elsőre itt is lazának tűnik. Nincs egységes történet sem, mely vinné az előadást: maga a téma, illetve az élethelyzet a keret, ebbe helyezték el a jeleneteket. Mégis: a végére összeáll a sok különféle íz.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.