Színház

Majd megemésztjük

Halas Dóra–Nagy Fruzsina–Soharóza: Dalok a kamrából

Kritika

Kifutókoncert, catwalk koncert, látvány, fashion-, illetve koncertszínház: csak pár elnevezés azok közül, amikbe megpróbálták már beszorítani a Halas–Nagy alkotópáros különleges, a kórus-színház és az extrém divatbemutató ötvözéséből kiinduló előadásait. Az első két, egész estés darabjuk, a Tabu Kollekció (2016) és az Ügy (2018) után most is kísérleteztek, ezúttal a gasztronómiát híva be a játékba.

Hogy a figyelmet el ne vigye a közönség örök kategorizálási kedve, a ceremóniamester, azaz az este számait összekötő és természetesen a borkóstolást celebráló sommelier, a parafamellényes Fejérvári Gergő rögtön közli: kamraszínházi produkcióról lesz szó. Félelmetesen rossz felütés, és rossz szóviccekből később sem lesz hiány. Covidinka, mondja szintén Fejérvári az egyik boros menetnél, és a sokszor nagyon gyenge szólamait csak az menti meg, hogy figurája jól eltalált, és színpadi jelenléte kedves, oldott és természetes. Vagy nem is a saját figuráját hozza, az is csak kitalált szerep? Mert az előadás olyan, mint egy borvacsora konkrét ételek nélkül, ahol a számok a fogások. Ahogy az alkotópáros előadásain már megszokhattuk, a dramaturgia elsőre itt is lazának tűnik. Nincs egységes történet sem, mely vinné az előadást: maga a téma, illetve az élethelyzet a keret, ebbe helyezték el a jeleneteket. Mégis: a végére összeáll a sok különféle íz.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.