rés a présen

„Stréber diák voltam”

  • rés a présen
  • 2023. április 12.

Színház

Szilvási Anna táncos

rés a présen: Klasszikus karriernek indult a tiéd. Az volt a terved, hogy az Operaházban majd mindent eltáncolsz?

Szilvási Anna: Á, soha nem szerettem volna balerina lenni. Debrecenben Vollay Enikőhöz jártam művészi tornára és show-táncra. Az országos versenyekre mindig ellátogatott a Táncművészeti Egyetem (akkor még Főiskola) két mestere, akik minden alkalommal, miután a szólómmal lejöttem a színpadról, odajöttek hozzám, és hívtak, hogy tanuljak náluk Budapesten. Nekem akkor, 11 évesen lett világos, hogy a táncot bizony nem csak hobbiszinten lehet űzni, ez egy szakma. Így nem kell a továbbtanulás miatt abbahagynom. Elmentem a felvételire és kiderült, hogy van modern szak is, de oda csak 14 éves kortól lehetett jelentkezni. Úgy voltam vele, hogy legalább elsajátítom a balett-technikát is. Amint lehetett, átjelentkeztem modern szakra. A balettet nagyon szeretem, de mint színpadi műfaj, távol áll a személyiségemtől.

rap: Melyik technika hatott rád a leginkább?

SZA: Stréber diák voltam, és minden tánctechnikát nagyon szerettem. De ha ki kell emelni egyet, akkor talán a Grecsó Zoltán által tartott Release-óra volt az, amelyik a görcsös akarásomat egy puhább minőséggé formálta. Ez már magában egy szuper és hasznos önismereti fejlődés volt. Az izraeli Gaga-technika ugyan nem volt az egyetemi órarendbe be­építve, de Lőrinc Katalin szervezett nekünk work­shopot, illetve utána még Tel-Avivban is volt lehetőségem pár alkalommal részt venni Gaga-órán, ami szintén nyitott a szemléletemen és gazdagította a testszókincstáramat.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."