Színházi Kritikusok Céhe: Vidnyánszky politikai döntése diszkriminatív és alaptalan

  • narancs.hu
  • 2019. december 4.

Színház

Az intézkedés sérti az olvasók és a nézők tájékozódásához való jogát.

Ahogyan azt a Narancs.hu is megírta, a Vidnyánszky Attila vezette Nemzeti Színház többet nem járul hozzá, hogy a Színház című folyóirat képeket közöljön az előadásaikról.

A Nemzeti Színház nem akarja, hogy a Színház folyóirat fotókat közöljön az előadásaikról

Vidnyánszky Attila indoklása megmagyarázza, miért. "A Nemzeti Színház többé nem járul hozzá, hogy fotókat közöljünk előadásairól lapunkban. Szerkesztőségünkhöz eljuttatott indoklásában Vidnyánszky Attila kifejtette, hogy működésünket politikai céloknak alárendeltnek és manipulatívnak tartja, tevékenységünk folytán a hazai és nemzetközi közegben is torz kép alakul ki a magyar színházról" - írja a Színház folyóirat a Facebook-oldalán.

Az eset kapcsán a Színházi Kritikusok Céhe is álláspontot fogalmazott meg:

„A Nemzeti Színház igazgatójának politikai döntése alaptalan és diszkriminatív, mivel egy közpénzekből fenntartott színház közpénzekből készült fotóiról van szó, amelyeket bizonyos (részben vagy egészben szintén közpénzből készült) lapok használhatnak, a Színház pedig nem. Az intézkedés sérti az olvasók és a nézők tájékozódáshoz való jogát, és akadályozza, hogy a Nemzeti Színház előadásairól szóló cikkek a színházi emlékezet részévé váljanak” – fogalmaztak közleményben.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.