Színházi Kritikusok Céhe: Vidnyánszky politikai döntése diszkriminatív és alaptalan

  • narancs.hu
  • 2019. december 4.

Színház

Az intézkedés sérti az olvasók és a nézők tájékozódásához való jogát.

Ahogyan azt a Narancs.hu is megírta, a Vidnyánszky Attila vezette Nemzeti Színház többet nem járul hozzá, hogy a Színház című folyóirat képeket közöljön az előadásaikról.

A Nemzeti Színház nem akarja, hogy a Színház folyóirat fotókat közöljön az előadásaikról

Vidnyánszky Attila indoklása megmagyarázza, miért. "A Nemzeti Színház többé nem járul hozzá, hogy fotókat közöljünk előadásairól lapunkban. Szerkesztőségünkhöz eljuttatott indoklásában Vidnyánszky Attila kifejtette, hogy működésünket politikai céloknak alárendeltnek és manipulatívnak tartja, tevékenységünk folytán a hazai és nemzetközi közegben is torz kép alakul ki a magyar színházról" - írja a Színház folyóirat a Facebook-oldalán.

Az eset kapcsán a Színházi Kritikusok Céhe is álláspontot fogalmazott meg:

„A Nemzeti Színház igazgatójának politikai döntése alaptalan és diszkriminatív, mivel egy közpénzekből fenntartott színház közpénzekből készült fotóiról van szó, amelyeket bizonyos (részben vagy egészben szintén közpénzből készült) lapok használhatnak, a Színház pedig nem. Az intézkedés sérti az olvasók és a nézők tájékozódáshoz való jogát, és akadályozza, hogy a Nemzeti Színház előadásairól szóló cikkek a színházi emlékezet részévé váljanak” – fogalmaztak közleményben.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."