Zaklatással vádolják volt diákjai egy pesti színiakadémia tanárát

  • narancs.hu
  • 2022. április 20.

Színház

Gyöngyösi Tamás óráin a Thália Tanodában a diákok szerint rendszeres volt a testszégyenítés is. 

A 2010 óta működő fizetős, gyerekeket is képző, felnőtteknek pedig Színész II. képesítést adó Thália Tanoda színházi és táncakadémia több volt diákja is arról beszélt a hvg.hu-nak, hogy az egyik vezető mozgástanár, Gyöngyösi Tamás kaszkadőr-rendező megalázta és zaklatta őket.

A cikk szerint az iskola több tanára is segítségnyújtás nélkül nézte végig a történteket, a diákok pedig hiába kértek segítséget a tanoda igazgatójától, Seszták Szidónia színésznőtől. 

Három egykori diák és 14 tanú nemrég rendőrségi feljelentést is tett Gyöngyösi Tamás ellen

verbális és tettleges zaklatásra, szexuális visszaélésre és kényszerítésre hivatkozva.

A lapnak 24, az iskola képzésében különböző időpontokban részt vevő nő és férfi mesélt a történtekről, köztük kiskorúak és nagykorúak szexuális zaklatásáról, állandó verbális megalázásról, testi megszégyenítésről és komoly sérülésekről, amelyek miatt senki nem vállalta a felelősséget.

A volt diákok beszámolói szerint Gyöngyösi folyamatosan megalázott mindenkit, aki 45 kilónál többet nyomott, noha jellemzően egészséges, jó testalkatú nőkről és lányokról volt szó, a testszégyenítés rendszeres volt, többen később testképzavarral, anorexiával vagy bulimiával küzdöttek. 

Egy lány arról mesélt, hogy Gyöngyösi a copfjánál fogva húzta végig a földön, miközben ő kúszni próbált. Többen pedig arról meséltek, hogy a tanár az ölébe ültette őket, puszit kért tőlük, a szexuális életükről kérdezgette őket, és volt, akinek megfogta a fenekét. Több volt női tanítvány is állítja, hogy Gyöngyösi a nyakukba harapott, masszírozta a hátukat, és volt, akit egyszer az ágyékával a falnak nyomott. Gyöngyösi óráin állandóak voltak a szexualitásra utaló instrukciók is. 

Gyöngyösi Tamás ügyvédje révén üzente meg a lapnak, hogy a történeteket „konstruáltaknak és kitaláltaknak” tartja, az intézmény igazgatója, Seszták Szidónia pedig azt állítja: nem volt tudomása olyan esetekről, amelyek túlmentek volna a tanári szigor határain, és minden, hozzá beérkező esetleges hivatalos panaszt azonnal kivizsgált, de ilyet állítása szerint egy, a cikkben megszólaló diákén kívül soha senki nem tett. Gyöngyösi Tamás becsületsértés miatt feljelentette volt tanítványát.

Gyöngyösi Tamásnak azóta közös megegyezéssel megszűnt a szerződése az iskolában, de a tanár erről nem számolt be a diákoknak, ehelyett azt mondta, csípőproblémák miatt nem taníthat egy ideig. Ugyanakkor a diákok elmondása szerint a szerződés megszűnése óta volt, hogy egy másik épületben tháliás osztályt tanított Gyöngyösi. Seszták Szidónia igazgató a szerződés megszűnéséről azt mondja, annak a diáklány panasza volt a közvetlen előzménye, bár ő visszaélést nem látott. 

Elmondása szerint ez volt az egyetlen panasz, de a vizsgálatot csak részben tudták lefolytatni, mert a panasztevő kiiratkozott az iskolából. Az érintett diák azt mondta, ő semmiféle vizsgálatról nem tud, és azért iratkozott ki a tanodából, mert az igazgató először a hiányzásai miatt vonta felelősségre, majd levélben figyelmeztette, ha további, a Tanoda volt hallgatóinak szóló üzenetekben „csorbítja az iskola jó hírnevét” Gyöngyösi Tamás ügyében, annak becsületsértési ügy lehet a vége – és ez így is lett.

Kedves Olvasónk!

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért!

Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap.

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt.

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.