rés a présen

„Az egyetlen helyi erő”

  • rés a présen
  • 2022. április 20.

Színház

Balogh Orsolya színész

rés a présen: Mióta foglalkozol színészettel, és hogyan találkoztál a Független Színházzal?

Balogh Orsolya: Az elkallódott tehetségek táborát erősítettem volna, ám a „véletlennek” köszönhetően Brazíliába vetett a sorsom, ahol sok művész barátom lett, akik felelevenítették bennem a kamaszkoromat, és elkezdték mondogatni, hogy színésznő vagyok, aki nem gyakorolja a hivatását. Ez tíz éve volt, azóta vagyok a gyakorlatban is színpadon. Elkezdtem célzottan előadásokat nézni, utána lehetőség szerint váltani pár szót a rendezővel, majd néha rákérdezni, hogy nincs-e valami hozzám illő szerepe. Valahogy így találkoztam Balogh Rodrigóval is.

rap: Mely előadásaikban szerepelsz?

BO: Kedvencem az Állati színjáték Csányi Dávid rendezésében. Egy idősödő dívát játszom, aki társulatvezetőként úgy dönt, hogy feloszlatja a csapatát, mivel nem tud lépést tartani az online világgal, a több millió lájkkal, a többezres megtekintésekkel. Miután a társulat feloszlik, a színészek kénytelenek megtalálni a helyüket a civil világban, tehát eléggé realista a sztori. Nem mellesleg a szerepem egy kobráé, amit nagyon élvezek, ez volt az első, hogy állatbőrbe bújtam. Szerettem a Falunap című előadást is, de egy ideje nem játszottuk.

rap: Az idei Roma Hősök Fesztiválon a Békamesékkel vesztek részt. Mikor látható és miről szól ez az előadás?

BO: Klasszikus értelemben nem mese. Egy roma család kitörés felé vezető útját ismerhetjük meg általa, az őrző-védő szolgálattól a zenei pályáig, utóbbi a mai napig a legelfogadottabb státusz egy roma számára. Hogyan válnak őrzőbékából díszbékává három generáció alatt. A béka mint motívum egyébként Portugáliából jön, ahol a boltok bejáratához békafigurát tettek, hogy távol tartsák a cigányokat. Az előadásban a partnereim: Oláh Norbert festőművész, akinek a kiállítását záró projektként került bemutatásra a darab a tavalyi OFF-Biennálén, két csodálatos zenész, Babindák István és Kovács A. Máté, de Varga Dávid is játszik benne, aki dzsesszénekes, és Nemcsók Nóra meg én is énekelünk az előadásban. Május 5-én 20 órakor látható az RS9 Színházban.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.

„Ők nem láthatatlanok”

A Pirkadatig című krimiért 2023-ban elnyerte a legjobb mellékszereplőnek járó Ezüst Medvét. Transz színésznőként aktívan kiáll a transz emberek jogaiért és láthatóságáért – minderről és persze Tom Tykwer új filmjéről, A fényről is kérdeztük őt, amelynek mellékszereplőjeként a Szemrevaló Filmfesztiválra érkezett Budapestre.