Barátunkat bizonyára tüzes szavakra hajtotta volna a csitri Kiri Te Kanawa, aki azért érett asszonynak is elbűvölő. 1944-ben született Új-Zélandon, ereiben maori vér is csörgedez, közelebbit nem tudni, mivel örökbe fogadott gyermek volt. Ünnepelt operaénekesnő, a hetvenes évek felülmúlhatatlan arisztokratája a színpadon (Grófnő a Figaróban, Táborszernagyné A Rózsalovagban); hangban-külsőben egyaránt csodálatos hölgy, aki 2000-ben vonult vissza a deszkákról, de dalesteken még fellép. Szóval nekünk már csak a slussz jutott! - kiálthatnánk fel, ha hentesek lennénk; de hát ezzel kell beérnünk. És ki tudja... Többek közt Mozart, R. Strauss, Poulenc, Puccini dalaiból énekel, és fellépését oly nagy várakozás előzi meg, hogy a Koncertkalendárium jobbnak vélte, ha mind nyomtatott, mind internetes változatában tapintatosan elhallgatja budapesti látogatását; mi azért regisztráljuk: MűPa, november 17., 19.30.
Ránki Dezső - hála az égnek! - újabban szinte hetente zongorát ragad; ezúttal az új főnök, Keller András vezényletével kíséri őt a rémes nevű Telekom Szimfonikus Zenekar; a művész két Mozart-zongoraversenyt játszik (B-dúr, K. 450; Esz-dúr, K. 449; Zeneakadémia, november 16., 19.30).
És a héten egy másik magas hölgy, az ugyancsak szép és remekül daloló Rost Andrea is dobogóra lép (Zeneakadémia, november 18., 19.30); Kovács János dirigálása mellett Richard Strauss mélyen rezignált Négy utolsó ének című ciklusát adja elő többek között. Az utolsók közt is utolsó dal a Hoffmann-kortárs Eichendorff szövegére készült, melynek záró sorai értelemszerű prózai fordításban: "Hogy elfáradtunk a vándorlásban - Ez már a halál lenne?" Nem, híveim, csak a karácsony előszele.