A H&M Hennes & Mauritz AB svéd multinacionális vállalat a spanyol Inditex után a világ második legnagyobb ruházati kereskedelmi vállalata. A november 30-án véget ért három hónapban a svéd vállalat azonban 50,4 milliárd korona (5,97 milliárd dollár) árbevételt ért el, ami 4 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól.
Az árfolyamhatást nem számolva 2 százalékos volt a visszaesés mértéke
– írja a Reutersre hivatkozva az MTI.
A vállalat közleményében azt írta, hogy a H&M és más márkák internetes eladása felfelé ívelt a negyedik negyedévben, de
a fizikailag létező üzletek forgalma gyenge volt, csökkent a vásárlók száma.
A cég azt tervezi, hogy felgyorsítja az alkalmazkodást a megváltozott piaci körülményekhez, ideértve több üzlet bezárását és kevesebb új megnyitását, és 2018 tavaszán elkezdi értékesíteni termékeit a kínai Alibaba által üzemeltetett Tmall.com nevű online piactéren.
Az 1947-ben alapított svéd vállalat, amely 65 országban van jelen és csaknem 4600 üzlete van világszerte, idén indította új, a H&M-nél némileg drágább kategóriát képviselő márkáját, az Arketet: az első Arket üzletet augusztusban nyitotta a vállalat, és már 18 országban működik az online vásárlás.
|
A spanyol vetélytárs Inditex – amely egyebek között a Zara, a Bershka, a Stradivarius és a Massimo Dutti tulajdonosa – évek óta lekörözi a svédeket, ugyanis termékeinek több mint felét az eladási piacaihoz közeli helyeken gyártatja, így sokkal hatékonyabb az ellátási lánca. A svéd vállalat termékei négyötödét Ázsiában gyártatja, messze azoktól az országoktól, ahol értékesíti azokat.
A H&M Hennes & Mauritz AB árfolyama péntek délelőtt 15,08 százalékos mínuszban, 170,1 koronán állt a stockholmi tőzsdén.
Utoljára 2009 elején állt ilyen alacsonyan a cég részvénye.