A sokáig csak enyhített, s néha egyenesen ad usum Delphini-változatban játszott opera a közeli napokban háromszor kerül majd a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem közönsége elé, s bár a szereplők sorában immár nem leljük az eredetileg hirdetett Rost Andrea nevét, azért a Fiordiligi szólamában helyébe lépő német Juliane Banse ugyancsak kiváló énekesnő, s a Fischer Iván pálcaütésére megvalósuló produkció nyomatékos ajánlást érdemel (november 30., december 2. és 4., hét óra).
Akárcsak Jandó Jenő szombati zongoraestje, ahol is Beethoven és Schubert kompozíciói mellett a múlt héten emlegetett Muszorgszkij-remek, az Egy kiállítás képei is műsorra kerül majd (Zeneakadémia, november 30., fél nyolc). A kötelezően ajánlott koncertek között kell még említenünk az ezúttal Sakari Oramo vezényletével hangversenyt adó Nemzeti Filharmonikus Zenekart, amely két népszerű koncertszám, az En Saga és az Imígyen szóla Zarathustra között a karmester Debussy-hangszerelését, a Chansons de Jeunesse zenekari változatát is elő fogja adni (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, november 27., fél nyolc).
Mivel a kortárs és a régi zene hazai tábora ma még nem oly népes, mint az alighanem üdvös lenne, a szabadon választható események sorában említhetjük a Trio Antiqua szombati Bach-hangversenyét (MTA Kongresszusi Terem, november 29., fél nyolc), a másik trió, a Trio Lignum bevett, régit az újjal elegyítő hétfői fellépését (Magyar Rádió Márványterme, december 1., hat óra), valamint az Új magyar művek sorozatának esedékes, Fészek-beli estjét, ahol többek társaságában ugyancsak játszani fog a Lignum kétharmada, Klenyán Csaba és Rozmán Lajos (Fészek, december 3., hét óra). S persze az UMZE keddi koncertjét a Zeneakadémián, ahol is a magyar és angolszász kortárs darabok megszólaltatásához Molnár Piroska is hozzájárul majd megejtő recitálásával (december 2., fél nyolc).