A passiókkal azonban még korántsem tudtuk le a húsvéti tematikát. Pénteken, vagy ha tetszik, nagypénteken Via Crucis felcím alatt rendezi meg tematikus orgonaestjét az énekes szólistákkal és kórusokkal társuló Paolo Crivellaro (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, április 10., fél nyolc), hétfőn pedig - ugyancsak a Művészetek Palotájában - Kecskés Mónika gazdag programú, Haydn Nagy orgonamiséjébe torkolló Húsvéti orgonaünnepére kerítenek sort (április 13., fél nyolc). S itt említsük meg, hogy még pénteken az MR Zenei Együttesei Kodály Psalmus Hungaricusával a népek Krisztusát is megidézik majd (Zeneakadémia, április 10., fél nyolc).
Kedden viszont már Apollónak is kijut az áldozatból, hisz a mondott isten nevét viselő alapítvány ünnepi hangversenyén Szabadi Vilmos, Onczay Csaba s a többi kiválóság Haydn-Chopin-Beethoven-programmal fogja kényeztetni a hallgatóságot (Zeneakadémia, április 14., fél nyolc). A küllemében aligha, ám lelki alkatában annál inkább Apollót idéző Haydn egy másik prominens koncerten is főszerepet kap: a Rádió ünnepi sorozatának soros eseményén ugyanis Baráti Kristóf, Csalog Gábor és a gordonkás Varga István játssza majd trióit és szonátáit (Márványterem, április 13., hat óra). Az ugyancsak Apollót idéző Mendelssohn Olasz szimfóniával zárul, ellenben a dionüszoszi Wagner Hollandi-nyitányával indul, s a semmiféle antik deitásra nem emlékeztető Elgar e-moll gordonkaversenyét foglalja közepébe a Pannon Filharmonikusok és Várdai István közös hangversenye (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, április 9., fél nyolc). S e hétre végezetül az Alba Regia Szimfonikus Zenekar pesti koncertje marad (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, április 15., fél nyolc), amelynek vegyes programját a Trisztán két rajongott részlete, az idén hatvanesztendős Madarász Iván Concerto FLA című műve, valamint Liszt Koronázási miséje alkotja majd. Részünkről ezzel fel is tettük a koronát e heti ajánlónkra.