S mindez még csak a vasárnap volt! A maraton közreműködői közül a pécsi együttes - új karnagyával, Peskó Zoltánnal az élén - pénteken a Trisztán részleteit és a teljes Kékszakállút kínálja fel - az utóbbi címszerepében a tavaly Gruberova-Norma atyjaként megkedvelt Peter Mikulást, míg Juditként Meláth Andreát felléptetve (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, február 19., fél nyolc). Kelemen Barnabás hétfőn már az MR Szimfonikusok estjén koncsertál (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, február 22., fél nyolc), szerdán pedig Fischer Iván és a Fesztiválzenekar újabb csodája, a Don Giovanni első előadása ígérkezik, méghozzá pazar közreműködőkkel (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, február 24., hét óra).
Az "operák operája" még két alkalommal kerül majd dobogóra, s a hosszabb méltatást csak a jövő hétre vállalhatjuk, aminthogy Ittzés Gergely és Nagy Péter márványtermi és egyszersmind fél-centenáriumi Dohnányi-műsorát is mindössze futtában említhetjük (február 22., hat óra), ugyanis e hétnek nagy vendége lesz: a pianista Daniel Barenboim. Az egykori csodagyermek, a ma már a világ legelső karmesterei közé számított Barenboim ritka tünemény: egyszerre A listás sztár és valódi felelős értelmiségi, Buenos Aires és Berlin kedvence, Izrael büszkesége és fenegyereke egy személyben, az arab-izraeli megbékélés szenvedélyes elkötelezettje. S mindezek mellett, vagy mondhatjuk úgy is: elsősorban hamisítatlan nagy zongorista, amint arról 2005-ben, a Művészetek Palotájában már személyesen is meggyőződhettünk, amikor Bartók I. zongoraversenyének magánszólamát játszotta. Öt év múltán ugyanott (február 23., fél nyolc) most Chopin-szólóestet adományoz hallgatóságának, a zongora idén emlékévét tartó poétájának legszebb és legnépszerűbb darabjaiból válogatva, a Georges Sand nohant-i kastélyában komponált f-moll fantázián kezdve a programot, bölcsődalt és gyászindulót, barcarolát és hősi polonézt egyként elénk pergetve.