"Ha Isten zenében kívánna az emberekhez szólni, akkor azt Haydn műveivel tenné, ő maga azonban Boccherinit hallgatna." Jean-Baptiste Cartier, a nagy francia forradalom és a napóleoni háborúk korának jeles zeneszerzője, hegedűse és vonósteoretikusa méltatta ekképpen idősebb kollégáját, Luigi Boccherinit (1743-1805). Az olasz komponista, a toscanai Lucca második leghíresebb muzsikusszülötte, aki életének bő kétharmadát és pályafutásának szinte egészét a spanyol udvar tájékán bonyolította, ezen a héten a Liszt Ferenc Kamarazenekar kiscelli koncertjén jut gyönyörködtető szerephez (június 28., nyolc óra, esőnap: június 29.). A program kellős közepén felhangzó Éjszakai őrjárat Madridban című műve ugyanis hét tételben jelenetezi majd a spanyol főváros 1780 körüli éjszakai életének erkölcsösebbik felét - az esti Ave Maria elharangozásától az éjszakai nyugodalomra felügyelő őrcsapat visszavonulásáig. S mindehhez ráadásképp az ötödik, Passa calle tétel még a 2003-as tengerészeti filmeposz, a Russell Crowe főszereplésével büszkélkedő Kapitány és katona utolsó perceit is a koncertjáró mozibarátok emlékezetébe fogja idézni.
S mivel a vak véletlen így hozta, hát a hét harmadik kiemelt hangversenye úgyszintén épp hétfőre esik: ez pedig nem lesz más, mint Kokas Katalin és Kelemen Barnabás művésztársaikat vendégelő márványtermi sorozatának esedékes kora estje (június 28., hat óra). Mindössze két számból áll majd e műsor, ám mindkét mű különleges, hiszen Mozart 1788-as Esz-dúr trió-divertimentója (mely darab dedikáltja a zeneszerzőnek barátilag pénzt kikölcsönző eminens szabadkőműves és textilkereskedő, Michael Puchberg volt) az életmű egyetlen befejezett vonóstriója, míg Felix Mendelssohn két komplett vonósnégyest a pultokhoz ültető 1825-ös Oktettje egy tizenhat éves csodakamasz kompozíciója, melyben bizony már a Szentivánéji álom is fel-feldereng.