A hét vége azután esti hangverseny nélkül telik majd, s így könnyű szívvel kötelezhetjük el magunkat a műholdon, HD-ben érkező élmény, vagyis a MET soros operaközvetítése mellett, melyet ezúttal is két helyszínen, a Művészetek Palotájában és az Uránia Nemzeti Filmszínházban láthatunk-hallhatunk (február 26., hét óra). Gluck lovag 1779-es operáját, az Iphigénia Tauriszban című négyfelvonásost a szokás szerint élő legendák adják elő: a címszerepet Susan Graham énekli, míg az álöltözetben kóborló s édesanyjával sehogy sem egyező Oresztészt maga Plácido Domingo formálja meg (kettősük képünkön). Ám mint némi késéssel értesülünk, mégis lesz egy figyelemre méltó koncert e szombat estén, méghozzá a Nemzeti Hangversenyteremben (február 26., fél nyolc). Eufónia - ez a neve annak a közép-európai zenekarnak, amely öt zeneakadémia hallgatóiból verbuválódott, s mely kompánia most debütál - Kocsis Zoltán vezénylete alatt s éppenséggel a pár hete emlegetett Obermann völgyének Kocsis-féle zenekari átiratával nyitva az első koncertet.
A cikkünkhöz csatolt fotó meglehetősen sötét hangulatot áraszt, ám mi is ez ahhoz képest, ahogy egy orosz vagy pláne szovjet zeneszerző érezhette magát rossz pillanataiban! Nos, a Liszt Ferenc Kamarazenekar - ifjú világsztárokat vendégelő - új koncertsorozatának első estéjén két ilyen tépázott lelkű szláv komponista akad: Sosztakovics és Csajkovszkij (Nemzeti Hangversenyterem, március 2., fél nyolc). Ám míg Sosztakovics 1960-ból származó 8. vonósnégyese (amelynek átirata a koncerten felcsendülő Kamaraszimfónia) már-már zeneszerzői sírfeliratként visszhangzik búra-bajra, Sosztakovics gyermekbénulására és egyéb kínjaira, addig 1876-ban a lelki és anyagi gondoktól épp nagyban gyötört Csajkovszkij egyik legharmonikusabb, az aranykor derűjét megidéző művét alkotta meg a gordonka majdani mesterei számára, midőn kottapapírra rótta a Rokokó-variációkat. Szerda este a rokonszenves francia művész, az idén harmincesztendős Gautier Capucon bizonyítja majd produkciójával eme állításunkat.