tévésmaci - Sül az a(l)szegen

  • .
  • 2008. március 13.

Trafik

Troché és Sztupa a Napsugár kisvendéglő előtt snúroztak, már vagy egy órája. Azt a változatát játszották, amelyikben a falnak kell dobni a pénzt.

Troché és Sztupa a Napsugár kisvendéglő előtt snúroztak, már vagy egy órája. Azt a változatát játszották, amelyikben a falnak kell dobni a pénzt. Sztupa a tarkójára tolta a svájcisapkáját és teljesen kivörösödött fejjel röhögött. Mert nyert, nyert, nyert. Egy órája, egyfolytában. Troché a sírás küszöbén vonta meg a vállát: "Egyik napom olyan, mint a másik, lemegyek a vasútállomásig." "És fizetsz minimum egy fröccsöt" - tette hozzá Sztupa, mintegy jelezvén, hogy bár tahón viselkedett, mint aki nem tud nyerni, de az egész el van felejtve, több szót nem érdemel, hogy ronggyá verte a barátját. Elindultak, s jól kiléptek. Elhaladtak a patika és a szikvízüzem előtt, a postánál jártak, amikor látták a Honti gyereket fölfelé szaladni. A piacon már nem volt senki, a túlsó oldalon az OTP-ből épp hazaindultak a kisasszonyok ebédelni. A vasúti egyenruhás mozis biciklije csomagtartójára erősítve hozta a tekercseket, de Neumann Péter bácsi háza előtt mindketten összerezzentek egy kicsit, az öreg volt a fodrász, és minden gyereknek csikófrizurát nyírt. Már csak a pékség és a TÜKER telepe mellett kellett elhaladni, a kanyarban átpillantani a dohánybeváltóra; a sorompót épp lehúzták. A sarki kocsma udvarán gesztenyefák voltak, és benn sem tartottak tévét. Az nekünk jutott.

Pénteken (14-én) lesz az m2-n valami angol nyál, Nick Hornby-adaptáció, már a címétől is a hideg ráz; Pop, csajok, satöbbi, este kilenckor. 22.20-kor a Dunán egy 1971-es franszia izé Orson Wellesszel meg Michel Piccolival, az a címe, hogy A tizedik nap - engem ugyan nem érdekel.

Szombaton meglocsolom a vombatom, mert friss hajtásokat találtam rajta. Március 15. szerintem minden további nélkül lehetne a televíziózás napja Magyarországon. Mióta bevezették itt a tévét, azon mesterkedik, hogy aznap "a képernyők elé szegezze" a serdületlen néposztályokat (van néhány). Vagy legyen a kontraproduktivitás napja. Tizenegy filmajánlatom is van, tök komolyan. Mi jut erről a maguk eszébe is? Még szép! Csinálok belőlük egy listát, naná, mert megirigyeltem a könyvtári rovatot; az én filmemre - Fantozzi tovább tűr - sajnos nem lehet szavazni, mert nem adják.

1. A vörös Pimpernel (Filmmúzeum; 18.20)

2. Hair (tv2; 23.20)

3. Lovaskatonák (MGM; 9.30)

4. Egri csillagok (m1; 14.40)

5. Hukkle (Filmmúzeum; 20.30)

6. Feltámadott a tenger (ATV; 19.25)

7. Hasutasok (RTL Klub; 21.15)

8. A Hídember (Duna; 21.00)

9. Szabadság, szerelem (HBO; 21.00)

10. Hideghegy (RTL Klub; 22.45)

11. Goldfinger (tv2; 16.20)

Vasárnap kifekszem a fentiekből logikusan fejlő másnaposságot, csak előbb megnézem századszor A bagdadi tolvajt, reggel kilenc után öt perccel a Filmmúzeumon. Utána meg este kilenckor az m2-n a Vigyázat, vadnyugat!-ot Ferenc Hill-lel. Amiről nem is kapcsolok át 22.15-kor az MGM-re a Gyógyszertári cowboyra (ez milyen cím már), pedig tudom, hogy Gus van Sant, aki épp most a moziban, mindegy, nézze meg a Tarr Béla!

Hétfőn 17.30-kor a Filmmúzeumon a Vörös utcában asszem Edward G. Robinson van, vagy esetleg más (hosszan gyanakodtam a nénikémre).

Kedden este kilenckor Férfias játékok a tv2-n, Jack Ryan megmenti a trafikot. Az m2-n 22.35-kor Von Höfler vagyok - Werther-variációk. Nem is Magyarországon élnénk, ha Forgács Péter felkavaró filmje a pécsi bőrgyárosról az idei filmszemlét nem vígjátéki vagy rajzfilm vagy milyen kategóriában nyeri meg.

Szerdán Von Höfler Tibor történetének második része 5 perccel később kezdődik ugyanott. Vigyázat, az RTL Klubon 0.35-kor Takeshi Kitano Fivér című filmjére Vágvölgyi B. András már feni az evőpálcáját!

Csütörtökön a Dunán 19.05-kor Családom és egyéb állatfajták. 22.25-kor pedig Tolvajok királya, valami német-szlovák hülyeség. De ennél is nagyobb hülyeség tévézni. Fantozzi, hol vagy?

Figyelmébe ajánljuk

Így néz ki most a Matolcsy-körhöz került, elhanyagolt, majd visszavett Marczibányi sportcentrum - FOTÓK

226 millió forintot követel a II. kerület attól a Matolcsy-körhöz került cégtől, ami egy vita következtében nem fejlesztette a kerület egykori ékességét, a Marczibányi téri sporttelepet. Itt régen pezsgő élet zajlott, mára leromlott, az önkormányzat most kezdi el a renoválást, miközben pert indított. Játszótér, kutyasétáltató, sétány, park és egy uszoda építése maradt el. 

A fejünkre nőttek

Két csodabogár elrabol egy cégvezért, mert meggyőződésük, hogy földönkívüli. Jórgosz Lánthimosz egy 2003-as koreai filmet remake-elt, az ő hősei azonban különc bolondok helyett tőrőlmetszett incelek, akiket azért megérteni is megpróbál.

Visszatér

  • - turcsányi -

Johnny Cashnek van egy ilyen című száma, az 1994-es American Recordings című albumán. Nem is az övé, egy Nick Lowe nevű zenészé, aki egy ideig Cash rokona volt – az ő eredeti változatát használta például a pilot vége főcíméhez a Maffiózók (The Sopranos).

Tökéletes egyenlőség

Egy viking törzsfőnökről szóló animált tanmesével indul a film, aki népe minden tagjának (beleértve önmagát is) levágatta a bal kezét (szolidaritásból, mivel a fia bal keze odalett az ellenségtől menekülve), így akarván megőrizni az egységet.

A rossz dolog

Kínálta magát a trauma jelenkori uralmáról szóló kritikai panaszáradat Eva Victor debütfilmje kapcsán. A film több elemzője kiemelte, hogy a Bocs, kicsim erőssége éppen abban rejlik, hogy ellenáll e narratív toposznak.

Perkusszív vérvonal

A cimbalom története valódi sikersztori: az 1870-es években a cseh származású, Budapesten letelepedett hangszergyáros, Schunda Vencel József megalkotta kora népszerű kocsmai hangszerének tökéletesített változatát, a pedálcimbalmot, 1906-ban pedig már a tízezredik (!) példányt szállították ki a Magyar utcai manufaktúrából.

Suttogó szó-képek

  • Dékei Krisztina

A 2016-tól Berlinben élő, de idén hazaköltöző művész viszonylag korán, 2012-ben megtalálta egyéni kézjegyének alapelemét, a pixelt (talán a legismertebb ilyen műve a 2014-es Akadémiai pénisz), majd az ezen alapuló színezést: interaktív alkotásai csak akkor váltak láthatóvá, ha a közönség kiszínezte a tényleges pixeleket.