Ilyet még nem látott: eszközt használó disznókat sikerült filmre venni

  • narancs.hu
  • 2019. október 6.

Tudomány

A kutatók korábban nem tudták, hogy a disznók is képesek erre.

Még 2015-ben lett figyelmes arra egy ökológus, hogy az egyik párizsi állatkertben a cebu szigeti disznók bot segítségével ásnak gödröt. Más állatokkal kapcsolatban (csimpánz, delfin, varjú) már korábban köztudott volt, hogy egyedeik képesek eszközt használni bizonyos tevékenységekhez.

Visayan Warty Pigs Using Tools

As seen at the Ménagerie, Paris, France. Videos (c) Trupthi Narayan. These videos are part of the Supplementary Material from the publication Root-Bernstein, M., Narayan, T., Cornier, L., & Bourgeois, A. 2019. Context-specific tool use by Sus cebifrons. Journal of Mammalogy 98, 102-110.

Később a kutatók megfigyelték a fogságban élő cebu szigeti disznókat és azt látták, hogy a kicsinyek bottal túrják a földet, viszont nagyobb ásásba inkább a felnőtt példányok kezdenek, azok közül is a nőstények és jellemzően a vemhességük vége felé. A nőstényeknek ugyanis így könnyebb volt fészket készíteni a földbe. A kutatók ez alapján azt feltételezik, hogy az anyaállat tanulta meg először, hogyan kell eszközzel ásni, az utódok pedig tőle tanulták.

via hvg

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.