Tévétorrent

Anne with an E

Tévétorrent

Lucy Maud Montgomery Anne Shirley-történeteinek kismillió feldolgozása van. A tizenéves, szeplős, vörös hajú, cserfes és képzeletgazdag Anne felcseperedése és Avonlea lakóinak élete tele van 19. századi fordulatokkal, etikettel, udvarlással, hős-
szerelmes levelezésekkel. Legalábbis csupa ilyesmire emlékezhetünk, ha a 80-as, 90-es években magyar adókon is sűrűn sugárzott változataira (pl. Anne a Zöld oromból; A váratlan utazás) gondolunk. Mi lehet mégis az, amiért a Netflix nemrégiben úgy gondolta, hogy elő kell szedni ezt az ódivatú regényfolyamot? Nos, nem kevesebb, mint megmutatni, hogy lehet a műfajt 21. századian is csinálni. Nem is a filmes technika a lényeg, hanem a nézőpontok és a dramaturgiai súlypontok.

Maga az alaptörténet követi az eredetit: Anne tizen-egynéhány évesen kerül egy új-skóciai árvaházból a Green Gable birtokra, egy idős és zárkózott testvérpárhoz, akik fiút szerettek volna, hogy segítsen a földmunkákban. De aztán Anne érkezik, és együtt próbálnak megküzdeni a mindegyikük számára új szerepekkel. Mindeközben persze minden tele van a megélt traumákkal: Anne furcsa, fantáziáló, rengeteget mesélő lényéből árad a gyerekkori sérelmek elfojtásának kényszere. A kis közösségbe való beilleszkedés nehézségei és az önmagukra találás a fő tétje mindennek: Anne és barátai ismerkednek a nő-férfi szerepek változásával, az emancipáció felbukkanásával, az egyéniség és a közösség néhol komoly ellentéteivel. Az Anne with an E hol megindító, hol szórakoztató, s végig nagyon emberi.

Magyar felirat: quinnell – Mor Tuadh – bmint

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."