Tévétorrent

Deep State

Tévétorrent

Simon Maxwell és Matthew Parkhill sorozata azon „aktuális és fontos”, de vágybeteljesítésre játszó mozgóképeknek a sorát gazdagítja, amelyek az amerikai világpolitikai hegemónia megrendülése és az egymást követő közel-keleti krízisek óta lázban tartják a nézőket (Homeland, 24, Bourne-filmek). Bár a főhős, Max Easton (Mark Strong) a brit MI6 exügynöke, elhanyagolható a különbség közte és az amerikai Jack Bauer közt. A Deep State elődeihez hasonlóan meglebegteti az aktuális nemzetközi viszonyok „hiteles” ábrázolását – azt az illúziót keltve, hogy a néző majd végre átláthatja ezeket –, ám ez csak ürügy, hogy jöhessen egy tökös akcióhős, aki rendet vág a nemzetközi káoszban (és nem veti meg a kínzást sem). Így heti 50–60 percre mindenki újra úgy érezheti, hogy a Közel-Kelet jó (nyugati) kezekben van.

Egy kis fantáziálással nem is volna baj, ha a Deep State izgalmas lenne, de sajnos hamar elveszítjük érdeklődésünket a faarcú, ám gránitöklű Easton ügynök kalandjai iránt. Pedig az összetevőkkel semmi gond: megvan az ilyen kémkedős-politikai thrillerekhez illő kékes-acélos képi világ, az egyre bonyolódó átverések és árulások hálózata, családi és szerelmi dráma. Ám a nézőnek az az érzése támad, hogy maguk a színészek is unják az egészet – különösen Strong. Nehéz együttérezni a sok sápadt és egykedvű CIA- és MI6-ügynökkel, akik hiába izzadnak idegesen a poros bejrúti utcákon, épp az emberi drámát nem képesek hitelesen átadni. S persze a sorozat is lassan, de biztosan belezavarodik a maga alkotta átverős-hátba szúrós játszmába.

Magyar felirat: Fatterjocco


Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.