Tévétorrent

Deep State

Tévétorrent

Simon Maxwell és Matthew Parkhill sorozata azon „aktuális és fontos”, de vágybeteljesítésre játszó mozgóképeknek a sorát gazdagítja, amelyek az amerikai világpolitikai hegemónia megrendülése és az egymást követő közel-keleti krízisek óta lázban tartják a nézőket (Homeland, 24, Bourne-filmek). Bár a főhős, Max Easton (Mark Strong) a brit MI6 exügynöke, elhanyagolható a különbség közte és az amerikai Jack Bauer közt. A Deep State elődeihez hasonlóan meglebegteti az aktuális nemzetközi viszonyok „hiteles” ábrázolását – azt az illúziót keltve, hogy a néző majd végre átláthatja ezeket –, ám ez csak ürügy, hogy jöhessen egy tökös akcióhős, aki rendet vág a nemzetközi káoszban (és nem veti meg a kínzást sem). Így heti 50–60 percre mindenki újra úgy érezheti, hogy a Közel-Kelet jó (nyugati) kezekben van.

Egy kis fantáziálással nem is volna baj, ha a Deep State izgalmas lenne, de sajnos hamar elveszítjük érdeklődésünket a faarcú, ám gránitöklű Easton ügynök kalandjai iránt. Pedig az összetevőkkel semmi gond: megvan az ilyen kémkedős-politikai thrillerekhez illő kékes-acélos képi világ, az egyre bonyolódó átverések és árulások hálózata, családi és szerelmi dráma. Ám a nézőnek az az érzése támad, hogy maguk a színészek is unják az egészet – különösen Strong. Nehéz együttérezni a sok sápadt és egykedvű CIA- és MI6-ügynökkel, akik hiába izzadnak idegesen a poros bejrúti utcákon, épp az emberi drámát nem képesek hitelesen átadni. S persze a sorozat is lassan, de biztosan belezavarodik a maga alkotta átverős-hátba szúrós játszmába.

Magyar felirat: Fatterjocco


Figyelmébe ajánljuk

Női dzseki trendek, amelyeket érdemes figyelni idén ősszel és télen

  • Támogatott tartalom

Az őszi-téli szezon mindig a kabátok és dzsekik időszaka: ezek a darabok nemcsak a melegedről gondoskodnak, hanem meghatározzák az egész öltözéked stílusát is. Idén a klasszikus megoldások mellett számos új irányzat is teret nyer, amelyek egyszerre praktikusak és divatosak. Nézzük, milyen trendek hódítanak a női dzsekik világában a következő hónapokban!

Vörösben

Bohumil Hrabal novelláit Balassa Eszter, a társulattal sokat dolgozó dramaturg az Európa Kiadónál nemrégiben újra megjelent Véres történetek és legendák című gyűjteményes kötet alapján dolgozta át. Vörös a zokni, a nyakkendő, de még a hajszalag is – véres drámára jöttünk –, mégsem sorolható a horror műfajába Soós Attila rendezése. Fekete humorban gazdag sztorik elevenednek meg, groteszk stílusban feltárva a kisemberek mindennapos küzdelmeit.

Magánügyek, közügyek

A félhomályos színpadon egy női alak ül az íróasztalnál, mögötte vörös fényben füst gomolyog. Létezik egy színházi mondás: ahol egy előadásban füstgép vagy stroboszkóp jelenik meg, ott véget ér a minőség. Ám ez az előadás egy holokauszthoz kapcsolódó történetet mond el, a felszálló füstnek így óhatatlanul pluszjelentése is van.

Szintén zenész

  • - turcsányi -

Nyilván nincs új a nap alatt, mindenesetre a síkhülye gyerekrabló történetét láttuk már kétszer, s éppenséggel olvashattuk is volna, ha Evan Hunter (a számos álnéven alkotó Salvatore Albert Lombinót Ed McBainként ismerjük jobban) 1959-ben publikált regénye megjelenik magyarul, de nem jelent meg, noha a szerző távolról sem alulreprezentált alakja a magyar könyvkiadásnak, beleértve a komcsit is).

Patchwork művészportrékból

A Fuga leghátsó, ámde igen nagy méretű termében látható a művész 2012 óta futó sorozatának (Ember Embernek Embere) majdnem teljes összegzése. A magángyűjtőktől is visszakölcsönzött alkotásokkal együtt a kiállításon 34 mű szerepel – sajátos, „bogis” művészportrék a nemzetközi művészszcéna volt és jelenlegi nagyjairól. S bár G. Horváth mindenekelőtt festő, a művészi Pantheonjában szerepet kapnak szobrászok, fotósok, konceptuális alkotók és performerek is.