Tévétorrent

Dominion

Tévétorrent

Jaj, nyakunkon az angyalok! ", mióta! A szárnyasok már valamikor 2010-ben leigázták a Földet a Légió című filmben, ami alapján e sorozat is született. Tehát az alaphelyzet az, hogy némi bibliai kicsapongással az apokalipszist nem a lovasok, hanem maguk az angyalok hozzák el, akik se nem cukik, se nem fehér szárnyú jótevők. Sokkal inkább emberi testet elrabló lelkek, akik az ördögűzőhöz hasonlatos horrorisztikus taktikákkal szaladgálnak a plafonon. Csupán egy legény van talpon a vidéken, méghozzá Mihály arkangyal, aki nemcsak megmentő, de az emberek vezérévé is lesz. Az utópisztikus félautokrata rendszerben ráadásul két család küzd a hatalomért, illetve a hit szerinti Megváltó is eljön, aki a testén hordott fura, megfejthetetlen nyelvű tetoválásokból igyekszik kisilabizálni, mi is a dolga egy megváltónak. Van szerelmi szál is, és természetesen kiújul a háború. Az egyetlen baj, hogy ezt a színészek nem tudják eljátszani, egyedül Mihály arkangyalban (Tom Wisdom) mutatkozik némi potenciál, no és az egész háttérgondolatban. Az angyalok rendjeinek felépítése, az angyal mint bukott figura középpontba helyezése tökéletesen izgalmas lehetne (még ha nem is túl újszerű). Csak sajnos a képi világ néha iszonyú hervasztó, lévén a gonosz arkangyalok a Power Rangerök szárnyas megfelelői. A jövőbe helyezett ókori Rómát idéző utópia képi kliséi köszönik, jól megvannak, de nem mutatnak újat. A megváltás-elbukottság filozófiai mélységeit persze nem kell várni, de legalább a motívum ott van. Egyelőre azonban az elbukottságot sikerült kidomborítani.

Figyelmébe ajánljuk

Népi hentelés

Idővel majd kiderül, hogy valóban létezett-e olyan piaci rés a magyar podcastszcénában, amelyet A bűnös gyülekezet tudott betölteni, vagy ez is olyasmi, ami csak elsőre tűnt jó ötletnek.

A hiány

László Károly, a háborút követően Svájcban letelepedett műgyűjtő, amikor arról kérdezték, miért nem látogat vissza Auschwitzba, azt válaszolta, hogy azért, mert nem szereti a nosztalgiautakat.

Fagin elsápad

Pong Dzsun Ho társadalmi szatírái, Guillermo del Toro árvái, vagy épp Taika Waititi szeretnivalón furcsa szerzetei – mindegy, merre járunk, a kortárs filmben lépten-nyomon Charles Dickens hatásába ütközünk.

Vörös posztó

Ismertem valakit, aki egy stroke-ból kigyógyulva különös mellékhatással élt tovább: azt mondta, amit gondolt. Jót, rosszat, mindenkinek bele a szemébe, rosszindulat, számítás és óvatoskodás nélkül. Nehéz volt vele találkozni, mindig ott volt a veszély, hogy mint egy kegyetlen tükörben, hirtelen meglátjuk valódi önmagunkat. De jó is volt vele találkozni, mert ha megdicsért valakit, az illető biztos lehetett benne, hogy úgy is gondolja.

Szeplőtelen fogantatás mai köntösben

Bullshit munkahelyen vesztegelsz, ahol ráadásul csip-csup kiszolgáló feladatokkal is téged ugráltatnak, csak azért, mert nő vagy? Kézenfekvő menekülési útvonalnak tűnik, hogy elmész „babázni”. Persze ha nincs férjed vagy barátod, a dolog kicsit bonyolultabb – de korántsem lehetetlen.

Realista karikatúrák

Tizenkilenc kortárs szerző írta meg, mit jelentett az elmúlt egy-két évtizedben Magyarországon felnőni. Változatos a névsor: van pályakezdő és többkötetes író, eddig elsősorban költőként vagy gyerek- és ifjúsági könyvek szerzőjeként ismert alkotó is.