Tévétorrent

Dominion

Tévétorrent

Jaj, nyakunkon az angyalok! ", mióta! A szárnyasok már valamikor 2010-ben leigázták a Földet a Légió című filmben, ami alapján e sorozat is született. Tehát az alaphelyzet az, hogy némi bibliai kicsapongással az apokalipszist nem a lovasok, hanem maguk az angyalok hozzák el, akik se nem cukik, se nem fehér szárnyú jótevők. Sokkal inkább emberi testet elrabló lelkek, akik az ördögűzőhöz hasonlatos horrorisztikus taktikákkal szaladgálnak a plafonon. Csupán egy legény van talpon a vidéken, méghozzá Mihály arkangyal, aki nemcsak megmentő, de az emberek vezérévé is lesz. Az utópisztikus félautokrata rendszerben ráadásul két család küzd a hatalomért, illetve a hit szerinti Megváltó is eljön, aki a testén hordott fura, megfejthetetlen nyelvű tetoválásokból igyekszik kisilabizálni, mi is a dolga egy megváltónak. Van szerelmi szál is, és természetesen kiújul a háború. Az egyetlen baj, hogy ezt a színészek nem tudják eljátszani, egyedül Mihály arkangyalban (Tom Wisdom) mutatkozik némi potenciál, no és az egész háttérgondolatban. Az angyalok rendjeinek felépítése, az angyal mint bukott figura középpontba helyezése tökéletesen izgalmas lehetne (még ha nem is túl újszerű). Csak sajnos a képi világ néha iszonyú hervasztó, lévén a gonosz arkangyalok a Power Rangerök szárnyas megfelelői. A jövőbe helyezett ókori Rómát idéző utópia képi kliséi köszönik, jól megvannak, de nem mutatnak újat. A megváltás-elbukottság filozófiai mélységeit persze nem kell várni, de legalább a motívum ott van. Egyelőre azonban az elbukottságot sikerült kidomborítani.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.