Tompa, hideg fények, zöld táj, barna táj, elmosódott ködök, megint egy angol krimi. Pontosabban walesi, hiszen tudjuk, hogy a krimisorozat műfaja vált az utóbbi években a helyi identitások legnépszerűbb kifejezőeszközévé. Erre épít Mark Andrew és Ed Talfan legújabb produkciója is; ők a Hinterlanddal már egyszer lefoglalták maguknak a walesi nyelven elkövetett nyomozás részterületét.
Már a táj maga is csupa rejtély, sőt a walesi nyelv is, erős atmoszférát teremtenek, de önmagukban nem viszik el az egész sorozatot. A főszereplő nyomozónőnek nyolc része van arra, hogy megfejtsen egy gyilkossági ügyet, amely egy erdőben megtalált fiatal lány holttestével kezdődik, majd egy sorozatgyilkos-emberrabló pszichopatológiájában végződik. Valamelyest elszoktunk attól, hogy ilyen ügyeket nem 45 percben oldanak meg, néha akadnak is üresjáratok. A történet erénye, hogy legalább annyit időzünk a gyilkos/fogva tartó portáján, mint a nyomozók közt, így aztán szépen lassan mozaikokból simul össze a bűnügy. Mindeközben több szereplő családi életébe, személyes drámájába nyerünk bepillantást, elsősorban persze a főszereplő rendőrébe, aki beteg apját ápolandó költözött vissza a világvéginek tűnő walesi rengetegbe. Meg aztán ott a társadalmi feszültség, valamiféle lecsúszott munkásosztály és lakótelepi elszigeteltség sejlik elő a háttérből, de attól mégis messze járunk, hogy minderről kibontakozzon valami árnyaltabb kép. Így aztán a Hidden egy hosszúra nyúlt, hangulatos és olykor megrázó, de mégiscsak kiszámítható detektívsztori marad.
Magyar felirat: gricsi