Tévétorrent

iZombie

Tévétorrent

Rob Thomas, a Veronica Mars c. különös tini-filmnoir után megint műfajhibriddel állt elő, melyet tán zombis krimi-vígjátékként lehetne definiálni. A zombifilm erősen kodifikált műfaj, így hajlamos a műfajkeveredésre. A „poszt-Romero-éra” filmjeire jellemző, hogy a sétáló rémek gyakran lépnek elő főszereplővé. Mára jó néhány példát láthatunk arra is, hogy a körülmények áldozataként bemutatott, kirekesztett élőhalott megpróbál visszailleszkedni a társadalomba (Les Revenants, In the Flesh – ezek kiváló allegóriák mindenféle marginalizált csoport emancipá­ciós küzdelmeire).

Az iZombie főhőse egy rezidens, akit egy buliban megmar egy dizájnerdrogtól betépett és így zombivá züllő férfi. Liv ezután nem tud aludni, sápadt lesz, elveszti életkedvét, és feltűnő érdeklődést kezd mutatni az agyak iránt (az agyevést leszámítva állapota emlékeztet a depresszióra). Egy törvényszéki patológusnál kezd dolgozni, ahol észrevétlenül hozzájuthat agyadagjához – ám étkezés után Liv részlegesen kisajátítja a szerv tulajdonosának személyiségét, emlékeit. A zombilány rájön, hogy így segítheti a rendőrség munkáját. A készítők pedig ravaszul elérik, hogy a főhősünk egyszerre legyen a nyomozás tárgya és alanya, újrarendezve a krimi narratív mintáit. Azzal pedig, hogy Liv más-más agyak elfogyasztásával minden epizódban más személyiségjegyeket vesz fel, frissen tartják és kiszámíthatatlanná teszik a szériát. Az elengedhetetlen műfajtudatosság és önreflexió itt fekete humorral párosul. Ha a színészi játék kevésbé lenne eltúlzott, és a humor néhol nem fordulna jópofáskodásba, az iZombie tökéletes volna.

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.