Tévétorrent

iZombie

Tévétorrent

Rob Thomas, a Veronica Mars c. különös tini-filmnoir után megint műfajhibriddel állt elő, melyet tán zombis krimi-vígjátékként lehetne definiálni. A zombifilm erősen kodifikált műfaj, így hajlamos a műfajkeveredésre. A „poszt-Romero-éra” filmjeire jellemző, hogy a sétáló rémek gyakran lépnek elő főszereplővé. Mára jó néhány példát láthatunk arra is, hogy a körülmények áldozataként bemutatott, kirekesztett élőhalott megpróbál visszailleszkedni a társadalomba (Les Revenants, In the Flesh – ezek kiváló allegóriák mindenféle marginalizált csoport emancipá­ciós küzdelmeire).

Az iZombie főhőse egy rezidens, akit egy buliban megmar egy dizájnerdrogtól betépett és így zombivá züllő férfi. Liv ezután nem tud aludni, sápadt lesz, elveszti életkedvét, és feltűnő érdeklődést kezd mutatni az agyak iránt (az agyevést leszámítva állapota emlékeztet a depresszióra). Egy törvényszéki patológusnál kezd dolgozni, ahol észrevétlenül hozzájuthat agyadagjához – ám étkezés után Liv részlegesen kisajátítja a szerv tulajdonosának személyiségét, emlékeit. A zombilány rájön, hogy így segítheti a rendőrség munkáját. A készítők pedig ravaszul elérik, hogy a főhősünk egyszerre legyen a nyomozás tárgya és alanya, újrarendezve a krimi narratív mintáit. Azzal pedig, hogy Liv más-más agyak elfogyasztásával minden epizódban más személyiségjegyeket vesz fel, frissen tartják és kiszámíthatatlanná teszik a szériát. Az elengedhetetlen műfajtudatosság és önreflexió itt fekete humorral párosul. Ha a színészi játék kevésbé lenne eltúlzott, és a humor néhol nem fordulna jópofáskodásba, az iZombie tökéletes volna.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”