tévétorrent

Manhunt: Unabomber

Tévétorrent

Paul Bettany újra anarchista deviáns, Sam Worthington meg nyomoz utána – a levélbombás Ted Kaczynski viselt dolgaiból csinált minisorozatot a Discovery. Nevezett 1978 és 1996 között kipostázott bombái 3 embert megöltek, további 23-at megsebesítettek. A jelenleg életfogytiglani büntetését töltő levélbombás matematikus kézre kerítésére pedig a világtörténelem tán legnagyobb hajtóvadászata indult a 90-es években. Ezt a nyomozást mutatják meg nekünk most – minden olyan eszköz bevetésével, aminek készségszintű használata egy izgalmas dokukrimi alkotóitól alapjáraton elvárható.

A történetmesélés persze leválik a dokumentumfilmről, és alapvetően fikciós keretet ad a profilozó nyomozó és a kimagasló IQ-jú terrorista macska-egér harcának. Ilyenformán lesz a kettősüknek egy rendészettörténeti szála is, hiszen a mára már minden tévénéző számára ismerős profilozás akkor még gyerekcipőben járt, és szkeptikusok hada leste minden hibáját.

A történeti hitelesség szép dolog, a széles alkotói eszköztár még szebb, de ezúttal nyilván nem lennénk a fasorban sem, ha a szerep­osztás nem olyan, amilyen: kiváló. Sam Worthington kicsit egykedvűre veszi a nyomozó szerepét, Paul Bettany pedig pont az ellenkezőjét hozza, vibrál minden mozdulata. Két idősíkból nézhetjük végig a nyomozás és az ítélethozatal fordulópontjait, de nagy hangsúlyt kap a robbantó híres manifesztumának beemelése is a narrációba. A sok profilozós sorozat helyett bőven elég ezt megnézni, ha éppen a személyiségmonitorozás okoz nekünk kriminológiai izgalmat.

Magyar felirat: quinnell

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.