Tévétorrent

Mum

  • Szabó Ádám
  • 2016. június 26.

Tévétorrent

Várt és váratlan vendégek tömegei lepik el a házat – pár hónapja még biztosak lehettünk volna, hogy egy újabb karácsonyi közhelyparádé indul, a Mum ezzel szemben a második legközkedveltebb „túl sokan egy helyen”-helyzetet tematizálja. Nem a hálaadást, hiszen brit sorozat: a temetést.

Lesley Manville alakítja az özvegyet, remekül. A sütik felkínálása, a nagyothalló anyós és a háta mögött szentségelő após kalauzolása, a bajlódás a hazatérő semmirekellő fiúval ugyanúgy elfeledteti vele, miért is ez a nagy csődület, mint velünk. Csak egy-egy rossz helyen eleresztett részvétnyilvánítás juttatja eszünkbe az elhunyt férjet, akiről persze nem sokat tudunk meg.

Nem tolták itt túl az érzelgősséget, de a humort sem; visszafogottan érkeznek a poénok, olyan komótosan, ahogy a vendégek szállingóznak. A Mum már az első percekben felvesz egy kedélyes, nem túl harsány stílust, és meg is marad a maga brit modorosságában, egészen a legvégéig. Mintha nem is egy harmincperces sorozatot, hanem egy tévéjátékot néznénk. Mielőtt viszont végleg elunnánk a lényegében változatlan, csúcs- és mélypontok nélküli játékidőt, általában érkezik egy újabb szórakoztató pillanat, aminek farvizén még pont elevickélünk a következő ilyenig. Ezen pillanatokat a temetésre vörösben és bugyi nélkül érkező (remélhetőleg nem) lesz meny szállítja meg a főhősnőnk, aki tényleg zseniálisan adja a minden körülmények között kedves háziasszonyt.

A Mum egy olyan szegmensbe próbálja befészkelni magát, aminek sokan nekifutottak már, de keveseknek sikerült: keserédes vígjáték szeretne lenni.

Magyar felirat: Ruby

Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.