Tévétorrent

Pod prikritie (Undercover)

Tévétorrent

A bolgár nemzeti televízió saját gyártású akció-krimi sorozata sokban hasonlít az MTV Tűzvonalban című szériájára. A rendelkezésre álló forrásokhoz képest jó minőségben kivitelezett, magát rettentő menőnek gondoló, az amerikai mintákhoz foggal-körömmel ragaszkodó iparosmunka, ami görcsösen be akarja bizonyítani, hogy Bulgária is tud olyat, mint az amerikai szuperprodukciók (a bénán megoldott termékmegjelenítésben még felül is múlja őket).

A sorozat főhőse egy tiszta tekintetű ifjú zsaru, aki pelenkás kora óta arra készül, hogy beépüljön a szófiai maffiába és lecsukassa annak elvetemült, ám kifinomult vezérét. Amint az lenni szokott, sok minden hátráltatja az akció sikerét: a maffiafőnök csábos nője, az egyre gyanakvóbb bandatagok, egy spicli... A sorozat bőszen igyekszik egymásra halmozni a létező összes beépített ügynökös klisét, amik persze a legtöbb esetben csak halovány utánzataként működnek az amerikai elődöknek. Pedig ami amerikai környezetben működik, bolgár viszonyok közt suta. Erőltetik a reszkető kézikamerázást az akciójelenetekben, a kékes-szürkés "gengszteres" színvilágot, a városról készült time-lapse vágóképeket. Ugyanakkor a bonyodalmak valószínűtlenül és sántán oldódnak meg, ráadásul némelyik színész sem tud felnőni a mű ambiciózus elképzeléseihez. A főhős súlytalan és túl jóságos megjelenésű filmbeli és bandabeli szerepéhez. A széria kevés jó pillanatában bátran felvállalja kelet-európaiságát és tipikus bolgár ízeket idéz, ez lehetne a Pod prikritie nagyságának kulcsa. De beletörik a zárba.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.