Tévétorrent

Safe

Tévétorrent

Sok a rejtély e sorozat körül és sajnos a legjelentéktelenebb közülük a főszereplő gyereksebész apa lányának eltűnése. Vajon miért ilyen idétlen Michael C. Hall brit kiejtése? Mit keres az amerikai sorozatszínész a brit szereplőgárdában? Látott-e már élőben tiné­dzsert a sorozat írója, az egyébként sikeres krimiszerző, Harlan Coben? Miért vannak ennyire rágörcsölve az amerikaiak, hogy utánozzák a brit krimiket?

Pedig a Safe gondosan szerkesztett mű: a rejtélygyártásban nagy tapasztalatú Coben többrétegű cselekményt épít, amelyben mikro- és makroszinten is akad egy-egy szaftos kis titok. A kapuval lezárt, burzsoá kertvárosi negyed minden lakója rejteget valamit: a franciatanárnőnek talán viszonya van egyik tanítványával, a parvenü família medencéjébe belehalt a környék menő sráca, az özvegy sebésznek viszonya van az eltűnt lánya után szimatoló helyi nyomozóval. Minden a helyén van, talán túlságosan is bebiztosítva, mégsem működik az egész, éppúgy, mint a történet helyszínéül szolgáló bekerített kertvárosban. Coben egy-egy izgalmasnak gondolt szituáció kedvéért megmosolyogtatóan idétlen viselkedést erőltet szereplőire, a hullámvasútszerű minőségingadozáshoz pedig csak hozzáadnak a vad, elmélyülést szabotáló hangnemváltások (az apa nyomozása virtigli brit dráma, az iskolai szexbotrány modoros szappanopera, míg a hulla eltüntetésével küszködő újgazdagék történetszála vérbő fekete komédia). De az egész történet gyilkossággal, eltűnéssel, múltbéli titkokkal együtt is pont olyan érdektelen, mint Michael C. Hall hajviselete.

Magyar felirat: galina

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.