Tévétorrent

Hard Sun

Tévétorrent

A BBC és a Hulu koprodukciós műremekén bizony érződnek a résztvevők krimi és sci-fi műfajok összeházasítását illető eltérő elképzelései. A BBC erőltetné a védjegyévé vált módszeres, pszichológiai nüanszokra és hangulatokra fogékony stílust (össze nem illő, bizalmatlan nyomozópáros a bűnügyek mellett saját setét múltját is göngyölítgeti), míg a Hulu inkább a lehengerlő high conceptet hangsúlyozná (krimi kormányzati összeesküvéssel és vészesen közeledő halálos napkitöréssel a háttérben). A két koncepció remekül kiegészíthetné egymást, de a sorozat nagy részében inkább a dominanciáért küzdenek furcsa, kaotikus, de mégis hipnotikus masszát alkotva.

A kiváló Luther írója, Neil Cross rengeteget markol (összeesküvés, katasztrófa, traumatikus múlt, korrupció, sorozatgyilkosok), de csak azt képes megfogni, amiben több gyakorlata van: az erős atmoszférájú, kicsit klisés, de lebilincselő krimit. A sorozat látható élvezettel merül el az eltérő elveik miatt folyamatosan szembekerülő, de lojális detektívek cselekményszálaiban (a papírmasé sorozatgyilkosokkal és a szexuális kicsapongásokkal együtt), és tisztán érezhető a kényszeredett vissza-visszatérés a komikusan hatalmasra duzzasztott világvége-háttértörténethez. Idegtépő, ahogyan a Hard Sun pillanatokra felvillantja a fake news, a konteók, a változó média és a terrorizmus összefonódásait, majd elejti ezeket, és inkább tolakodó, ügyetlen napszimbolikával, B kategóriás paranoia-thriller fogásokkal és felesleges vérlocsolgatással lohasztja le nézője épp csak felkeltett lelkesedését. Mégis nehéz levenni róla a szemünket.

Figyelmébe ajánljuk

„Rá­adásul gonosz hőseinek drukkol”

A több mint kétezer strófás Nibelung-ének a középkori német irodalom talán legjelentősebb műve. Hogyan lehet ma aktuális egy 800 éves irodalmi mű? Miért volt szükség egy új magyar változatra? Erről beszélgettünk Márton László író-műfordítóval öt évvel ezelőtt. Idézzük fel a cikket!

Balatonföldvári „idill”: íme az ország egyetlen strandkikötője

  • narancs.hu

Dagonya, vagy a legtisztább balatoni homok? Ökokatasztrófa, vagy gyönyörűség? Elkészült a vitorláskikötő Balatonföldvár Nyugati strandján; július, vagy ha úgy tetszik, a balatoni főszezon első hétvégéjén néztük meg, valóban ellentétes-e a „józan ésszel”, hogy strand és kikötő ugyanazon a területen létezzen.

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”