Tévétorrent

Hard Sun

Tévétorrent

A BBC és a Hulu koprodukciós műremekén bizony érződnek a résztvevők krimi és sci-fi műfajok összeházasítását illető eltérő elképzelései. A BBC erőltetné a védjegyévé vált módszeres, pszichológiai nüanszokra és hangulatokra fogékony stílust (össze nem illő, bizalmatlan nyomozópáros a bűnügyek mellett saját setét múltját is göngyölítgeti), míg a Hulu inkább a lehengerlő high conceptet hangsúlyozná (krimi kormányzati összeesküvéssel és vészesen közeledő halálos napkitöréssel a háttérben). A két koncepció remekül kiegészíthetné egymást, de a sorozat nagy részében inkább a dominanciáért küzdenek furcsa, kaotikus, de mégis hipnotikus masszát alkotva.

A kiváló Luther írója, Neil Cross rengeteget markol (összeesküvés, katasztrófa, traumatikus múlt, korrupció, sorozatgyilkosok), de csak azt képes megfogni, amiben több gyakorlata van: az erős atmoszférájú, kicsit klisés, de lebilincselő krimit. A sorozat látható élvezettel merül el az eltérő elveik miatt folyamatosan szembekerülő, de lojális detektívek cselekményszálaiban (a papírmasé sorozatgyilkosokkal és a szexuális kicsapongásokkal együtt), és tisztán érezhető a kényszeredett vissza-visszatérés a komikusan hatalmasra duzzasztott világvége-háttértörténethez. Idegtépő, ahogyan a Hard Sun pillanatokra felvillantja a fake news, a konteók, a változó média és a terrorizmus összefonódásait, majd elejti ezeket, és inkább tolakodó, ügyetlen napszimbolikával, B kategóriás paranoia-thriller fogásokkal és felesleges vérlocsolgatással lohasztja le nézője épp csak felkeltett lelkesedését. Mégis nehéz levenni róla a szemünket.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.