Tévétorrent

Secrets and Lies

  • Szabó Ádám
  • 2015. április 20.

Tévétorrent

Egy közeli erdőben kocogó férfi rátalál a szomszéd kisfiú holttestére – Ryan Phillipe alakítja az illetőt, aki évekkel ezelőtt még szépfiúként próbált ugyanilyen hevességgel befutni Hollywoodban. Az nem jött össze, talán emiatt van valami ki nem mondott keserűség abban, ahogy az átlagos családapát igyekszik hozni. Ez speciel jól is áll a figurának, hiszen nem sok jó történik vele, miután jelenti a tragédiát a rendőrségnek; kimondva-kimondatlanul őt vádolják a gyilkossággal, a kisvárosban kitaszítottá válik, és billegő házasságának sem tesz jót a sajnálatos eset. Az ő szemszögéből követjük a nyomozást, miközben a valódi hős talán nem is ő lenne, hanem a nyomozónő – Juliette Lewis állhatatosan néz, és manírosan nyomoz, az eddigiek alapján közel sem garantált neki az esetleges második évad.

Az ausztrál eredetit inkább erő­sítette, mint gyengítette a kvázigyanúsított/gyanúsító szál, nem úgy, mint ezt. Az viszont az amerikai verzió mellett szól, hogy az apró változtatások, amiket megejtettek – nem ott és úgy derül ki ez és az –, a sorozat javára váltak, s a sztori némiképp feszesebb lett tőlük. Erre persze szükség is van, hiszen 4 résszel hosszabb ez a változat – ami arra enged következtetni, hogy az események szappanrésze is jóval sikamlósabb lesz. A legnagyobb titkot persze csak az utolsó részben tudjuk meg, addig meg kell elégednünk a ki kivel kefélt és aztán mit hazudott játék szokott közjátékaival. Akiknek kimaradt az auszi változat, ez pont annyi izgalmat hoz, hogy mindig még egy résszel tovább maradjanak a sorozattal – a többieket nincs, ami itt tartsa.

 

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.